ameneon Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Har lest mange innlegg om at i tillegg til det vanlige fortollingsgebyret som alle tar har DHL også et Importfortollingsgebyr på i overkant av 450kr som de tar for jobben å sjekke om pakken er moms eller tollpliktig. Dvs selv varer under 200kr koster 450kr... Men har hørt at dette ikke gjelder for en av avdelingene deres - DHL Air, er det noen som har erfaring med dem i det siste og kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har selv aldri blitt belastet med noe skyhøyt gebyr fra dem og jeg har kun mottatt pakker som har blitt sendt via fly. For et par år siden var det hvertfall slik at det kun var pakker som ble sendt med bil/båt som hadde dette dyre gebyret. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Fikk en pakke fra DHL forrige uke. Den kom fra Frankfurt. Den ble sendt med fly til Oslo og der vil jeg tror den ble fortollet av posten, ettersom det er posten som tar over pakker for DHL når dem kommer inn til Norge. Mulig det er de som tar seg av det selv ved personlig utlevering på døra, men ellers så er det Posten, og da betaler du vanlig 110,- for < 1000,- og 210 for > 1000,- Endret 13. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg fikk tilsendt en pakke fra Tyskland via DHL i år. Betalte 0kr i fortolling og 25% moms på varen som kostet ca 2000kr (elektronikk) Vet ikke om det var air, men det var ihvertfall gode greier slik jeg opplevde det Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Fikk en pakke fra DHL forrige uke. Den kom fra Frankfurt. Den ble sendt med fly til Oslo og der vil jeg tror den ble fortollet av posten, ettersom det er posten som tar over pakker for DHL når dem kommer inn til Norge. DHL sender pakkene videre til/med Posten (evt samarbeidende budbilfirma/egne biler) etter de er fortollet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg husker og at de tok et fullstendig drøyt gebyr som du ikke hadde mulighet til å få greie på før bestilling for noen år tilbake. Kan ikke huske å ha sett noen klager på det i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå