Gå til innhold

Hvem vant E3?

90 stemmer

1. 1. Hvem vant?

• Microsoft
      25
    • Sony
      34
    • Nintendo
      31

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer Sony.

Dessuten overså de totalt at både Metroid og Castlevania også fyller 25 år i år.

Castlevania er en Konami-serie, og den har senest opptrådd på PS360, så det er ganske naturlig at Nintendo ikke markerte Castlevania på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Close race mellom Sony og Nintendo, og da falt valget mitt på Sony av den grunn at de viste frem mest som appelerte til meg, samt det faktum at de hadde en veldig fin respons på PSN-skandalen de har slitt med en god stund nå. Å få en pris på Vita, som også viste seg å være overraskende lav, var et pluss.

Lenke til kommentar

Sony vant soleklart i min bok.

For informasjon så eier jeg en xbox, har hatt Ps2, Wii, Ps, GameCube, N64 tidligere.

Jeg har ikke vurdert i å kjøpe en Ps3 før presentasjonen i år. Microsoft sin rettet seg mot de som har Kinect, som er helt uinteressant for meg. Jeg var veldig spent på å se Nintendo sin nye konsoll, men de klarte ikke vise meg noe som gjorde meg forbauset.

Sony leverte det ene core-spillet etter det andre, og fikk Vita til å se ut som en av de mest interessante håndkonsollene siden Gameboy Advance. På tross av at de, slik som Microsoft, prøvde å tvangsfore 3D og Move gikk de aldri vekk fra core-gamerne.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer Nintendo. Spillmessig så gjorde de det ikke så sterkt som de kunne gjort, men Wii U løfter Nintendo opp til PS3 og 360-nivå når det gjelder konsoll. At konsollen går grafikkmessig opp til sine to konkurrenter er viktig og nærmest et krav. Det sørger også for at Nintendo endelig har blitt attraktiv for tredjepartsutviklere. Gode Nintendoserier + andre serier på en konsoll = Elsk <3

Og det som for meg tar kaka er den ekstra skjermen. Den gir muligheter til å spille spill på en helt ny måte. Og ikke minst muligheten til å utvikle spill på nye måter. Spill er ikke lenger kun på skjermen, men også i ditt eget fang, eller dit du velger å peke skjermen (som blant annet pilspillet hvor du kan "se" rundt deg. Jeg er glad Nintendo kjører sitt eget løp og lager noe så unikt og crazy. Sony og Microsoft kan ta seg av grafikkhoring og hardcore konsollgaming. Der er jeg mer enn nok fornøyd med pcen min, så kommer Nintendo med en HD-konsoll som gir meg masse kule spill!

Nå må de bare følge opp med å lage spill som er fortjent til de gode gamle seriene, og ikke minst lage nye serier eller enkeltstående spill med ordentlig kvalitet. Og med tredjepartsutviklere med på laget så skal det ikke mangle spill på den konsollen.

Lenke til kommentar

Og det som for meg tar kaka er den ekstra skjermen. Den gir muligheter til å spille spill på en helt ny måte. Og ikke minst muligheten til å utvikle spill på nye måter. Spill er ikke lenger kun på skjermen, men også i ditt eget fang, eller dit du velger å peke skjermen (som blant annet pilspillet hvor du kan "se" rundt deg. Jeg er glad Nintendo kjører sitt eget løp og lager noe så unikt og crazy.

... ipad & galaxy tab?

Klarer ikke helt se det store med dette.

Jeg digger nintendo på generelt grunnlag, og ser fram til deres nye konsoll, men det der er en gimmick jeg aldri kommer til å gidde å benytte meg av tror jeg.

Lenke til kommentar

... ipad & galaxy tab?

Er hovedskjerm på samme måte som TV'n er hovedskjermen til konsoller. Kontrollen til Wii U gir muligheter til flere ting. Se utenfor TV'n sine rammer, ha et kart, inventoryoversikt, eller i spill hvor en jages så har de egen skjerm på kontrollen. Kontrollen er ikke en egen konsoll, det er en ny type kontroll som gir en ekstra ting til spillingen.

Lenke til kommentar

I mine øyne var Microsoft den KLARE vinneren.

De tre konsollselskapene hadde, igjen i mine øyne, ganske kjedelige pressekonferanser, og ikke spesielt mye spennende å by på for meg. Det var et par ting som var interessant både fra Sony og Microsoft, men ikke så veldig mye. Det var langt flere pinlige og uinteressante ting som ble presentert.

Det som derimot interesserte meg var BF3 og Skyrim med strålende grafikk og spennende muligheter for henholdsvis online FPS og RPG. Da begge spillene for meg er PC-spill er det nok et bevis på at PCen som spillmaskin ikke er død. PCer krever MS Windows for å kjøre spill og det er den eneste grunnen til at jeg gidder kjøpe Windows OS. Så i mine øyne vant MS fordi jeg kommer til å kjøre Windows i enda noen år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...