Gå til innhold

Hvem vant E3?

90 stemmer

1. 1. Hvem vant?

• Microsoft
      25
    • Sony
      34
    • Nintendo
      31

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valgte Sony pga Vita, men i år var det ikke mye som skilte de tre store.

Nintendo viste frem mange stilige spill til 3DS, og Skyward Sword ser lekkert ut. de kunne lett ha tatt førsteplassen om de hadde vist frem noen spill til Wii U. I motsetning til mange andre så synes jeg at MS gjorde en god figur. Før E3 hadde jeg ikke lyst på Kinect, nå kjenner jeg at dingsen begynner å friste. Sony leverte en god E3, men det var spesielt prislappen til Vita som løftet dem opp til førsteplassen. Jeg var bombesikker på at den ville koste mer enn 249$.

Lenke til kommentar

Valgte Sony pga Vita, men i år var det ikke mye som skilte de tre store.

Nintendo viste frem mange stilige spill til 3DS, og Skyward Sword ser lekkert ut. de kunne lett ha tatt førsteplassen om de hadde vist frem noen spill til Wii U. I motsetning til mange andre så synes jeg at MS gjorde en god figur. Før E3 hadde jeg ikke lyst på Kinect, nå kjenner jeg at dingsen begynner å friste. Sony leverte en god E3, men det var spesielt prislappen til Vita som løftet dem opp til førsteplassen. Jeg var bombesikker på at den ville koste mer enn 249$.

E3 2011: Why Microsoft's press conference showed that it may have much bigger problems than Kinect

Interessant lesning.

Lenke til kommentar

Jeg mener Nintendo vant denne gangen, ganske soleklart. Sony gjorde det bra de også, men dette var da ikke første gang man så noe til Vita. Alle visste hvordan den så ut og en del spill som skulle komme til den allerede før E3.

Jeg ser noen nevner at Nintendo tapte seg på at det ikke ble vist frem spill til Wii U, men det gjorde da heller ikke Sony første gang Vita ble bist frem. Så jeg ser ikke helt hvor stødig det argumentet står. Nintendo hadde jo en prototype klar til techdemotesting allerede første gangen den både ble vist frem, og navngitt.

Denne gangen tok Nintendo det største kakestykket.

Lenke til kommentar

Objektivt sett, så er jeg ikke i tvil om at Sony hadde den beste pressekonferansen. De kom direkte fra PSN-skandalen, og de klarte å prate om den på en god måte, vise en rekke bra spill, og ikke minst så annonserte de prisen på Vita, som jo var mye lavere enn det de fleste av oss hadde trodd og fryktet (og, viser det seg, så beregner også Sony å gå i underskudd i tre år med den). Sony hadde imidlertid ikke en kjempegod konferanse, alt for mye fokus på 3D, ingen nye PS3-spill, og ikke minst fremdeles ikke noe Last Guardian trekker ned helhetsinntrykket. At Vita ikke virker å ha ha verdens beste tredjepartsstøtte er heller ikke positivt.

Microsoft hadde den dårligste konferansen helt klart. De viste Kinnect, multiplattformspill og spill vi allerede viste om. Eneste nye var Minecraft og Halo Trilogy.

Nintendo er jeg personlig skuffet over fordi det var mye jeg ville se som ikke dukket opp. Først og fremst gjelder det tredjepartsspill til 3DS, førstepartsspill til Wii U, og de allerede ute-i-japan spillene til Wii som The Last Story og Xenoblade. Jeg er også skeptisk til salgspotensialet til Wii U. Jeg har likevel valgt å stemme på Nintendo, fordi jeg personlig er veldig interessert i deres neste konsoll, Skyward Sword og 3DS-spillene de viste. Så objektivt hadde Sony etter mitt syn den beste konferansen, men subjektivt så hadde Nintendo flest positive (og negative) aspekter ved sin konferanse og da stemmer jeg på dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant er ordet. Fyren brukte den første siden på å sammenligne Sony og Nintendo med MS, og å kritisere funksjoner som er valgfrie.

En betydelig del av den andre siden gikk også med til å kritisere, igjen, valgfrie funksjoner. Videre gikk et par avsnitt med på å forklare at MS sikter mot et større publikum enn de gjorde før.

I det neste avsnittet forsøkte han å nedtone suksessen til Kinect. Han har da vitterlig ingen anelse om hvor mye folk bruker dingsen.

Til slutt går han endelig inn på noe som kanskje ligner på et skikkelig argument. Spillene mangler. 8-9 måneder etter tilbehøret ble lansert er det fortsatt Kinect Sports og Dance Central som er de viktigste spillene til Kinect. Fremtiden ser lysere ut, men det fjerner ikke det faktum at det knapt nok har blitt lansert et spill med Kinect-funksjonalitet siden 2010. Det gjenstår også å se om de kommende spillene vil innfri:

Alt i alt gir jeg artikkelen en E. Bruken av ordene "may" og "could" tyder på at skribenten ikke tør å stå for sine egne meninger. Den er åpenbart designet for å generere clicks på nettsiden.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Interessant er ordet. Fyren brukte den første siden på å sammenligne Sony og Nintendo med MS, og å kritisere funksjoner som er valgfrie.

En betydelig del av den andre siden gikk også med til å kritisere, igjen, valgfrie funksjoner. Videre gikk et par avsnitt med på å forklare at MS sikter mot et større publikum enn de gjorde før.

I det neste avsnittet forsøkte han å nedtone suksessen til Kinect. Han har da vitterlig ingen anelse om hvor mye folk bruker dingsen.

Til slutt går han endelig inn på noe som kanskje ligner på et skikkelig argument. Spillene mangler. 8-9 måneder etter tilbehøret ble lansert er det fortsatt Kinect Sports og Dance Central som er de viktigste spillene til Kinect. Fremtiden ser lysere ut, men det fjerner ikke det faktum at det knapt nok har blitt lansert et spill med Kinect-funksjonalitet siden 2010. Det gjenstår også å se om de kommende spillene vil innfri:

Alt i alt gir jeg artikkelen en E. Bruken av ordene "may" og "could" tyder på at skribenten ikke tør å stå for sine egne meninger. Den er åpenbart designet for å generere clicks på nettsiden.

Hvilken journalist ville designe artikler på andre måter? Og jeg tror ikke du egentlig skjønte poenget med artikkelen.

Jeg mener at forbrukerne vant :) aka us gamers

Ikke særlig enig, det var egentlig en tam E3.

Lenke til kommentar

Stemte Microsoft, mest pga det er den eneste konsollen jeg har av de.

Ser vel mest fram til Forza Motorsport 4.

Selv syntes jeg at Nintendo sin press conference var rimlig kjedelig, men har aldri vært noe fan av Nintendo sine utgivelser.

1.  
  2. Microsoft
  3. Sony
  4. Nintendo

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken journalist ville designe artikler på andre måter?

Jeg tror egentlig at du skjønte hva jeg mente. Det er en viss forskjell mellom å skrive en saklig forhåndsomtale og en artikkel som den du linket til.

Og jeg tror ikke du egentlig skjønte poenget med artikkelen.

Tydeligvis ikke. Når teksten for det meste består av overflødig fluff og kritisering av valgfrie funksjoner så er det temmelig vanskelig å skjønne poenget med artikkelen.

Kanskje du kan forklare meg hva den egentlig handler om?

Lenke til kommentar

Fanboy kan me vel sei?

Synast Sony pga Vita, har sjølv PSP som eg synast er ein super konsoll.

For meg er det og rart at MS/Sony/nintendo skal bruke sin pressekonferanse på å vise multiplattform spel. Er det mindre eksklusive titler no enn før?

Lenke til kommentar

Fanboy kan me vel sei?

Synast Sony pga Vita, har sjølv PSP som eg synast er ein super konsoll.

For meg er det og rart at MS/Sony/nintendo skal bruke sin pressekonferanse på å vise multiplattform spel. Er det mindre eksklusive titler no enn før?

Ja, du kan vel kalle meg en Xbox 360 fanboy.

Men jeg synes alle tre utgiverene/produsentene kom med mange artige og smarte utgivelser.

Lenke til kommentar

Sony uten tvil...

* Dem presenterte eksklusive spill, det var ikke noen overraskelser men uansett så var det eksklusive og bra spill som er på vei til PS3.

* Core gamers...Sony tar vare på denne gruppen, med spill og hvor en bruker Move til core spill og ikke gimmick spill som Microsoft viste til Kinect.

* Ny håndholdt konsoll som kommer nok til å bli helt utrolig heftig.

* Ny rimelig 3D skjerm med unike splittscreen muligheter.

Nintendo kunne ha vunnet hadde dem gjort en skikkelig presentasjon av Wii U og vist spill til den, presentasjonen av maskinen var en fadese og informasjon var dårlig. Skjønner godt aksjene til Nintendo sank ganske så godt etterpå...

Lenke til kommentar

Hvilken journalist ville designe artikler på andre måter?

Jeg tror egentlig at du skjønte hva jeg mente. Det er en viss forskjell mellom å skrive en saklig forhåndsomtale og en artikkel som den du linket til.

Og jeg tror ikke du egentlig skjønte poenget med artikkelen.

Tydeligvis ikke. Når teksten for det meste består av overflødig fluff og kritisering av valgfrie funksjoner så er det temmelig vanskelig å skjønne poenget med artikkelen.

Kanskje du kan forklare meg hva den egentlig handler om?

At funksjoner er valgfrie betyr ikke at MS ikke bruker masse penger på å utvikle disse funksjonene, penger som kunne vært brukt andre steder.

Lenke til kommentar

At funksjoner er valgfrie betyr ikke at MS ikke bruker masse penger på å utvikle disse funksjonene, penger som kunne vært brukt andre steder.

Det er et godt poeng, men det var ikke slik jeg tolket artikkelen. Hvia det var det som var poenget til forfatteren så synes jeg iallefall at han gjorde en dårlig jobb med å formidle budskapet sitt.

Hvorvidt det brukes for mye penger på Kinect eller ikke er et interessant spørsmål. For folk som ikke er interessert i dingsen kan det se slik ut, men en kan jo si det samme om Wii(U), Move, PS Home, 3D og Wii Fit også. Det er opp til forbrukeren å bestemme om produktet er verdig et kjøp, og frem til nå har Kinect tydeligvis gjort seg fortjent til den æren.

Det er bare logisk at MS satser på et velfungerende produkt som er populært hos kundene. Det betyr ikke at de vil ignorere folk som foretrekker den tradisjonelle kontrolleren.

Personlig synes jeg som sagt at dingsen begynner å friste.

• Det nye dashboardet, Kinect Fun Labs og Avatar Kinect.
  • Core-spillene: The Gunstringer, Project Draco, Codename D, Fable: The Journey
  • Party-spillene: Dance Central 1, 2 og Kinect Sports 1, 2
  • "Better with Kinect"-spillene. Jeg liker spesielt hvordan Kinect blir brukt i ME3 og FM4. Jeg er også spent på hvordan Ryse vil fungere

Samtidig innser jeg at Kinect har en rekke fallgroper:

• Det nye dasboardet er vel og bra, men vi vet fortsatt ikke om Kinect-funksjonaliteten vil fungere i Norge.
  • Party-spillene har levert, men det er fortsatt usikkert om f. eks The Gunstringer og Fable vil gjøre det samme.
  • Vil de Kinect-eksklusive spillene dra nytte av tilbehøret, eller ville de ha fungert like bra med en vanlig kontroller?
  • Vil tradisjonelle spill bli omgjort til Kinect-spill for å pushe Kinect? Ryse er foreløpig et hybrid-spill, men mye kan skje i fremtiden.

Sammenligner vi E3 2011 med E3 2011 virker det iallefall som om utviklerne har gjort store fremskritt med Kinect. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe Kinect med det første, men jeg synes absolutt at fremtiden til Kinect ser spennende ut.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg stemmer Sony.

* Microsoft fokuserer kun på Kinect. Det i seg selv er greit nok, men samtlige spill til Kinect jeg har sett har vært ekstremt casual eller on-rails. De som har prøvd f.eks Red Steel 2 til Wii vet hvor slitsomt det kan være med Motion Plus, og da snakker vi håndbevegelser. Hva da med å veie med hele kroppen? Det er sikkert god trening, men bra spill? Neppe. Mass Effect 3 så litt tøft ut, men etter skuffelsene Mass Effect 2 og Dragon Age 1 og 2 har jeg begynt å miste troen på BioWare. Og selv med en så bra historie og setting som Mass Effect 1 klarte de ikke å unngå klisjeen med å la Shepard være "the chosen one" som redder jorden i finalen. Gjesp...

* Nintendo gav oss først en interessant liten Zelda-konsert og sa den vil bli fremførst i en rekke steder. Vi kan bare håpe den kommer nært nok oss til at det er noen vits å dra, men strengt tatt har det ingenting med spill å gjøre. Dessuten overså de totalt at både Metroid og Castlevania også fyller 25 år i år. Det var et stort minus. Når de kom med 3DSen annonserte de fint lite nytt, men de bekreftet endelig Luigi's Mansion 2 til 3DS. Det er et stort pluss. Dessuten annonserte de Link's Awakening til VC (kom ut i går), og de gir ut Zelda: 4 Swords gratisk (!) i september. Skyward Sword kommer også i løpet av året. Alle disse pluss Ocarina of Time 3D er veldig mye Zelda på ett år. Ikke at jeg klager, selvsagt. :) Derretter kom hele den Wii U greia. Det var en stor skuffelse, og en stund vurderte jeg å slå av. Men jeg satt og håpet de ville avsløre den virkelig store nyheten (eller til og med Project Café) på slutten, som de gjorde i fjort. Det viste seg at Wii U var den store nyheten. Vi får nytt Smash Bros og ny Zelda, men bortsett fra det var det lite interessant. Skuffende, Nintendo. Likevel en god andreplass.

* Sony på sin side gav oss heller ikke det helt store. De viste oss endelig PS Vita (hva er det med disse idiotiske navnene egentlig?) for de som er interessert i den. Jeg er ikke helt overbevist ennå, og med tanke på hvor dårlig PSP er mottatt her i vesten er jeg skeptisk. Men de hadde en del interessante ting, og jeg er ikke helt uinteressert i PS Vita heller. Alt i alt vil jeg si Sony og Nintendo var like bra (eller dårlige, rettere sagt), men Sony fikk meg litt interessert i PS Vita. Så beklager _Nintendo, men dere rakk ikke helt opp. Microsoft på sin side kjørte seg helt ut grøften og et stykke inn i skogen, og ser ikke ut til å finne tilbake til veien. Trist, men to selskaper er nok for meg.

Lenke til kommentar

Helt klart Sony. I forhold til min smak i alle fall.

Sett fra mitt ståsted driver både Microsoft og Nintendo et sjansespill, og står på farlig grunn. Slik jeg ser det er MS sjansespill på god vei mot å falle ned i avgrunnen, mens Nintendo fremdeles står og vipper. Det ser skummelt ut, men de kan ro seg i land med noen gode grep (les: gode spill) etterhvert.

Ut fra fokuset de virker å ha, vil det kreve betydelig mer iherdig roing for at MS skal ro seg i land.

Sony derimot overrasket jo heller ikke noe særlig, men de leverte det de trengte å levere. Ikke noe å rope wow til, men stabilt og tilfredsstillende. De ga meg det smaken min ville ha, ikke mer, ikke mindre. Syntes deres presentasjon var veldig betryggende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...