Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte muntlig. R2 - ingen tema. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg ble da såklart en av de som kom opp i matte muntlig, R2. Jeg sliter sykt i matte, så dette var jo helt fantastisk.

Har dere noen tips som kan bidra til at øvingen blir bedre, eventuelt noen sider der andre har lagt ut eksamensoppgaver fra før av, og helst fasit?

Endret av petter268
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har det annerledes. Vi får et tema, så får vi 30 min forberedelse. Så skal vi framføre tema (f.eks aritmetiske rekker). Dette får vi 10 minutter på. Etter det får vi en-to oppgaver som vi skal framføre uforberedt.

Lenke til kommentar

Haha jeg kom opp i R2 som jeg trodde. Fikk algebra som tema, med utgangspunkt i å bevise sumformelen for aritmetiske rekker med induksjonsbevis. Dette får jeg 10 minutter på, de resterende 20 minuttene skal brukes til å dekke de 3 andre kompetansemålene under algebra i R2, som står midt på siden her.

Er egentlig ganske fornøyd med oppgaven min, det meste er chill unntatt induksjonsbevis, spess hvis jeg får enda et induksjonsbevis etter fremføringen min som f.eks å bevise derivasjonsregelen x^n med induksjon, det er det værste azz, skjønner ikke en dritt av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...