bcil Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei! Jeg trakk RLE til muntlig eksamen og fikk temaet "Hellige Skrifter" Er det noen som har noen tips om hva jeg skal ha med i foredraget? ( Den skal vare i ca.15 min) Setter pris på all hjelpen jeg kan få! Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvilken religion legger du vekt på? Lenke til kommentar
bcil Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Hvilken religion legger du vekt på? Skal snakke om skriftene til verdens religionene, men trur jeg skal legge vekt på bibelen Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hinduismen: Vedalitteraturen, dikfortellingene Mahabharata og Ramayana. Buddhismen: Tripitaka. Islam: koranen og hadith Kristendom: bibelen. Jødedom: Toraen og Tanach. Vet ikke om dette var til hjelp, men er iallefall noe av det jeg ville ha snakket om Lenke til kommentar
bcil Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Hva synes du om hvis jeg sammenlignet noen av skriftene? BTW tar godt imot flere forslag Endret 8. juni 2011 av MrEkorn Lenke til kommentar
Wokky Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 De hellige skriftene til Jødedommen er veldig lik den gamle testamentet i bibelen. Kanskje du kan fortelle litt om det? -Wokky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå