Gå til innhold

LED eller LCD til ca 5000kr`?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50hz og 100hz tror jeg neppe du merker stort til på over 5 meter avstand.

Jeg kommer til å sitte ca 3meter fra tv´n. Selgerne jeg har snakket med mener det er stor merkbar forskjell mellom 50hz og 100hz, men det kan jo være at de overdriver endel.

Lenke til kommentar

Men handler man sånt på Pixmania?

Ikke jeg ihvertfall.

Pixmana har mange positive kunde-erfaringer og tar seg tid til å hjelpe alle som ikke er like fornøyd, slikt har jeg ikke sett hos noen annen nettbutikk. De har i tilegg gratis retur, dvs at du kan sende tilbake produktet uten å betale frakten selv. Kjøpte den tven fra Pixmania sammen med en DVD brenner, fant i ettertid ut at de ikke hadde DVD brenneren inne, ringte til dem og spurte om jeg kunne bytte den med en annen de hadde på lager. Det var greit, fikk igjenn mellomlegget og tven hadde allerede blitt sendt i forveien uansett, de venter derfor ikke på at alle produktene skal komme på lager, noe som er posivit.

Lenke til kommentar

100-50hz ser du forskjell på om du så sitter tre meter fra en 24".

De fleste 100hz systemer er ikke akkurat subtile når det kommmer til hva de gjør med bildet. 100hz er lurt å ha på en LCD siden de som ikke har det hakker og sleper en del. LED eller vanlig LCD er likegyldig.

Siden du ikke skal bruke mye penger er nok baklyst LCD det lureste siden man betaler noen ekstra kroner for LED. Ikke fordi bildet er bedre, men fordi tv-en blir flatere...

Lenke til kommentar

Takk for svar til alle sammen.

Siden du ikke skal bruke mye penger er nok baklyst LCD det lureste siden man betaler noen ekstra kroner for LED. Ikke fordi bildet er bedre, men fordi tv-en blir flatere...

Hvordan ser jeg om tven er baklyst? Ser ikke at det står noe om det i noe produktbeskrivelser.

Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg om tven er baklyst? Ser ikke at det står noe om det i noe produktbeskrivelser.

Baklyst = LCD. Altså, du må se at det ikke står LED. De vanlige LCD-TVene uten LED-belysning har faktisk bedrekvalitet enn sine motparter i den prisklassen. Billige LED gir tynnere design og bildekvalitet. De sliter mye med ghosting, clouding og backlight bleeding. Skal du henge TVen på veggen, kan det imidlertid være et alternativ.

Jeg vil si at det er merkbar forskjell på 50 og 100 Hz, men det kommer an på dine bruksområder. I spill og raske scener i filmer og sport vil du klart legge merke til at det går mye glattere på 100 Hz. Men 100 Hz har en tendens til å gi "såpeopera-effekt", så derfor har jeg valgt å skru det av på min TV.

Jeg er ikke noen ekspert på TVer, men her er i hvert fall to forslag: :)

* Samsung LE-40C655 Hz Full HD

* LG 42LD750 Full HD

Lenke til kommentar

Baklyst = LCD. Altså, du må se at det ikke står LED. De vanlige LCD-TVene uten LED-belysning har faktisk bedrekvalitet enn sine motparter i den prisklassen. Billige LED gir tynnere design og bildekvalitet. De sliter mye med ghosting, clouding og backlight bleeding. Skal du henge TVen på veggen, kan det imidlertid være et alternativ.

Jeg vil si at det er merkbar forskjell på 50 og 100 Hz, men det kommer an på dine bruksområder. I spill og raske scener i filmer og sport vil du klart legge merke til at det går mye glattere på 100 Hz. Men 100 Hz har en tendens til å gi "såpeopera-effekt", så derfor har jeg valgt å skru det av på min TV.

Jeg er ikke noen ekspert på TVer, men her er i hvert fall to forslag: :)

* Samsung LE-40C655 Hz Full HD

* LG 42LD750 Full HD

Takk for svar. Jeg hadde egentlig tenkt å henge den på veggen, så sitter og vurderer LED fortsatt. Var ikke verst pris på de LCD tvene du linket til da. Får se hva jeg gjør, men kommer nok ganske sikkert til å gå for en 100hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...