Gå til innhold

Tamron AF Aspherical LD 28-200mm F3.8-5.6 kompatibelt med canon 300d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge objektivet har objektivfatning som er for Canon EOS skal det gå smertefritt, pass på at det ikke er en Canon FD-fatning. Problemene begynner hvis objektivet har noen år på nakken og du har et nyere Canon hus, da kan det hende at softwaren i kameraet/objektivet ikke prater samme språk og du vil få feilmeldinger.

 

Her kan du se hva gjenomsnittspris er for det objektivet.

Lenke til kommentar

Så lenge objektivet har objektivfatning som er for Canon EOS skal det gå smertefritt, pass på at det ikke er en Canon FD-fatning. Problemene begynner hvis objektivet har noen år på nakken og du har et nyere Canon hus, da kan det hende at softwaren i kameraet/objektivet ikke prater samme språk og du vil få feilmeldinger.

 

Her kan du se hva gjenomsnittspris er for det objektivet.

 

Du mener da at så lenge det er en EF-tilkobling så går det greit?

Objektivet skal være kompatibelt med Canon 10d som er fra samme år som mitt, bare en dyrere modell.

Lenke til kommentar

Objektivet skal være kompatibelt med Canon 10d som er fra samme år som mitt, bare en dyrere modell.

 

Passer det på 10D så passer det på 350D også. Jeg har brukt en Tamron 28-200 kjøpt i 1997/98 på mitt 20D og det fungerte greit. Husk at 28mm på en 350D ikke er vidvinkel så det er ikke noe ideelt objektiv hvis du skal ha en alt i et løsning (og liker vidvinkel).

Lenke til kommentar

Objektivet skal være kompatibelt med Canon 10d som er fra samme år som mitt, bare en dyrere modell.

 

Passer det på 10D så passer det på 350D også. Jeg har brukt en Tamron 28-200 kjøpt i 1997/98 på mitt 20D og det fungerte greit. Husk at 28mm på en 350D ikke er vidvinkel så det er ikke noe ideelt objektiv hvis du skal ha en alt i et løsning (og liker vidvinkel).

Hvorfor ikke vidvinkel?

Tydligvis masse jeg ikke vet..... :)

Lenke til kommentar

Objektivet skal være kompatibelt med Canon 10d som er fra samme år som mitt, bare en dyrere modell.

 

Passer det på 10D så passer det på 350D også. Jeg har brukt en Tamron 28-200 kjøpt i 1997/98 på mitt 20D og det fungerte greit. Husk at 28mm på en 350D ikke er vidvinkel så det er ikke noe ideelt objektiv hvis du skal ha en alt i et løsning (og liker vidvinkel).

Hvorfor ikke vidvinkel?

Tydligvis masse jeg ikke vet..... :)

 

28mm på en 350D tilsvarer ca 45mm på et filmbasert kamera, eller "fullframe" som 5D og 1Ds. 45mm er typisk "normalbrennvidde", for å tilsvarende 28mm på en 350D må du ha ca 18mm, det er derfor alle de nye normalzoomen starter på ca 18mm.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker heeelt feil hadde jeg nevnte objektiv på mitt gamle 350D.

Eneste grunnen til å skulle bytte ut kit-objektivet må være litt bedre byggkvalitet og lengre brennvidde - ikke akkurat toppkvalitet.

 

Såvidt jeg fant på nettet er også objektivet oppgradert flere ganger - siste gangen i 2001. Vet lite om det er optisk forskjell på modellene, men siste versjon er antakeligvis å anbefale, da den er betydelig mindre enn de eldre utgavene. Siste utgaven er betydelig lettere og mindre enn min 17-50 2.8, som ikke kan sies å være stor og tung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...