Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Litauen (Privatlandskamp)

Latias

Anbefalte innlegg

For meg er problemet for Norge tydelig. De mangler noen gode på midten som kan styre kampen. De mangler altså en Rekdal, myggen eller Ssolbakken der.

I dag klarte vel ingen spillere å utfordre, langt mindre å skjønne når man kunne utfordre. Istedenfor å spille enkel fotball langs bakken så kastet vi bort ballen hele tiden med langpasninger. Det hadde vært mye bedre å utfordre sentralt på midten, for der var det masse plass. Det var ingen bevegelser, ingen initiativ, midtbanen var i perioder helt borte når vi hadde ballen i forsvar. riktignok gjør forsvarerne våre totalt feil løsninger ved å sparke den langt hele tiden, men uansett...

Trekk deg Drillo. Dette er resultat av din fotball...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det var like greit at jeg kom hjem og satte på TV fra det 60. minutt. :D

Da fikk du med deg 10 min med ok fotball og 20 med dårlig fotball, hvor Litauen faktisk var best til tider.

Lenke til kommentar

For meg er problemet for Norge tydelig. De mangler noen gode på midten som kan styre kampen. De mangler altså en Rekdal, myggen eller Ssolbakken der.

I dag klarte vel ingen spillere å utfordre, langt mindre å skjønne når man kunne utfordre. Istedenfor å spille enkel fotball langs bakken så kastet vi bort ballen hele tiden med langpasninger. Det hadde vært mye bedre å utfordre sentralt på midten, for der var det masse plass. Det var ingen bevegelser, ingen initiativ, midtbanen var i perioder helt borte når vi hadde ballen i forsvar. riktignok gjør forsvarerne våre totalt feil løsninger ved å sparke den langt hele tiden, men uansett...

Du vil altså at Drillo skal trekke seg? Basert på hva? Du får ha meg unnskyldt, men den uttalelsen er helt på jordet. Se på hva mannen har gjort siden han tok over, det at vi blir seedet på øverste nivå i vm-kvaliken er jo i seg selv noe som var helt utenkelig for en stund siden og det er jo bare toppen av isfjellet.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Når folk ber Drillo om å trekke seg skjønar dei seg tydelegvis ikkje på fotball. Drillo har gjort Noreg om til eit lag det er vanskeleg å spele mot. Kan ikkje forvente festfotball av dette laget når ein ser kven man har utpå her. Skal sjølvsagt vinne enkelt mot Litauen, men Noreg har ikkje for vane å vere flinke til å styre kampar. Det er heller ikkje lett, utan noko som helst kvalitet på sentral midtbane.

Lenke til kommentar

Du vil altså at Drillo skal trekke seg? Basert på hva? Du får ha meg unnskyldt, men den uttalelsen er helt på jordet. Se på hva mannen har gjort siden han tok over, det at vi blir seedet på øverste nivå i vm-kvaliken er jo i seg selv noe som var helt utenkelig for en stund siden og det er jo bare toppen av isfjellet.

Jeg vil bare ikke at han skal kjøre hele kvalliken i dass. Klarer han å kvalifisere oss så er jo det veldig bra. At vi er toppseedet til neste kvallik er veldig bra, men det hjelper ikke hvis vi ikke kvalifiserer oss. Men han har ingen backupplan som vi så i dag. Spillerne ser ut som roboter som bare slår lange baller uten å bry seg om de har noen mottaker og det er Drillo ansvarlig for. Jeg kommer antageligvis ikke til å si noe særlig om vi kvalifiserer oss, men dette er og den eneste grunnen til at han leder laget. Nå går jeg ut fra at han er ferdig senest etter at EM er ferdig(hvis vi kvaller) og etter kvalliken hvis vi ikke kvalifiserer oss.

Men NFF kommer nok til å sitte seg ned og finne en ny sjef av bra kaliber, for etter dette så er han nok ferdig. Heldigvis for norsk fotball. Resultater er ikke alt, utvikling av landslaget er og viktig for å kunne kvalifisere seg til mesterskapene og for å kunne hevde seg etterhvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk ber Drillo om å trekke seg skjønar dei seg tydelegvis ikkje på fotball. Drillo har gjort Noreg om til eit lag det er vanskeleg å spele mot. Kan ikkje forvente festfotball av dette laget når ein ser kven man har utpå her. Skal sjølvsagt vinne enkelt mot Litauen, men Noreg har ikkje for vane å vere flinke til å styre kampar. Det er heller ikkje lett, utan noko som helst kvalitet på sentral midtbane.

Det er vel mest skrevet i frustrasjon over den dårlige kampen. Men jeg forventer jo da at han kvalifiserer oss, som jo er den eneste grunnen til at han ble valgt. Men man kan jo absolutt skjønne seg på fotball selv om man ikke liker å spille elendig mot elendige nasjoner...Man snakker ikke om festfotball, men bedre fotball. Og da snakker vi om bedre spill langs bakken(blant annet). Når jeg ser hvem vi har utpå, så ser jeg mange gode fotballspillere som på landslaget er kneblet av Drillostilen. Kvalitet på sentral midtbane har vi. Det ser man med mindre man er Drillo. Vi har mange gode som ikke er tatt med. PVM, Fellah, Singh, Eikrem blant mange. Og Tettey var jo ute, så at vi har mange gode spillere til å sette inn sentralt er det ingen tvil om...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ingen klarer å ta deg seriøst nå Step.

Drillo er helt klart det beste valget for landslaget. Du er faktisk ute på så dypt hav nå at jeg ikke vet selv hva jeg skal si. Dette er noe av det mest latterlige vrøvlet jeg har sett komme fra deg(og det sier sitt)

Nøyaktig hvilket punkt er det ingen som klarer å ta seriøst? At Drillo er det beste valget for landslaget er heller tvilsomt. Det sier at det ikke har kommet noe særlig vrøvl fra meg(og jeg regner med at du som veileder ikke går over grensen hvis du svarer på dette, selv om jeg synes det allerede er i grenseland).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle vil jo at Norge skal spille bedre fotball, men da uteblir resultatene, så enkelt er det bare. Tror du Stoke hadde gjort det bra uten en Delap og uten lange baller? Singh, Fellah og Eikrem er enda ikke gode nok til landslaget. Alt for liten løps og duell kraft. PVM kan spille om ikke Gamst spiller, men det blir nok ikke ofte.

Prøver å bumpe tråden min over. Hvordan klarte Nordtveit seg i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...