Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med å få kontakt med min CNet wireless CNAP-711

Anbefalte innlegg

Skulle så gjerne vært inne i menyene og konfigurert litt i min CNAP-711. Det er et trådløst aksesspunkt som jeg har koblet rett i min 3com router/switch. Det står i instruksjonsboken at jeg skal gjøre dette:

In order to configure the AP, you need to connect the computer running SNMP Manager to the AP, either with a wired or wireless network card. The default IP address of the AP is "192.168.0.254". Therefore, please assign the client-networking device's IP address from 192.168.0.1 to 192.168.0.253.

After you change the IP address, start the SNMP Manager by clicking "Start/Programs/SNMP /SNMP ". The program will auto scan the network and locate the AP.

Jeg tror det er det i uthevet skrift jeg ikke får gjordt, fordi jeg vet ikke hvordan...

Noen som har satt opp denne mot XP tidligere som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er det i uthevet skrift jeg ikke får gjordt, fordi jeg vet ikke hvordan...

Noen som har satt opp denne mot XP tidligere som kan hjelpe ?

Hva er IP-en på maskinen da?

Skriv cmd i start > kjør og i det vinduet skriver du ipconfig /all da skal du kunne se hva IP-en din er.

Lenke til kommentar

Ja ip-min er ikke problemet men det er ip`en til det trådløse aksesspunktet jeg ikke finner... Det står jo at default ip er xxx.xxx.x.x hvis client-networking device's IP address from 192.168.0.1 to 192.168.0.253.

Jeg forstår ikke dette jeg....huff å huff... :cry:

Det står at jeg kan kommunisere med det trådløse aksesspunktet gjennom en cat 5 twisted cable eller en switch/router(d er d jeg gjør). Finner jeg ip til AP i routeren noe sted eller må den sette manuellt ?

Lenke til kommentar

Det står at jeg kan kommunisere med det trådløse aksesspunktet gjennom en cat 5 twisted cable eller en switch/router. Finner jeg ip til AP i routeren noe sted eller må den sette manuellt ?

Det er satt opp med en fast IP fra fabrikk, det enkleste er og endre dette til og motta IP via DHCP.

Det programmet finner ingenting når du lar det søke etter AP-et?

Lenke til kommentar

Hvordan setter jeg motta ip over DHCP ? Det programmet som fulgte med AP finner ingen ting når jeg søker igjennom switchen, jeg fikk kontakt en gang for 3 timer siden men d vet jeg ikke hvordan jeg fikk til....men jeg kom ikke helt inn i menyene altså...

Lenke til kommentar
Hvordan setter jeg motta ip over DHCP ? Det programmet som fulgte med AP finner ingen ting når jeg søker igjennom switchen, jeg fikk kontakt en gang for 3 timer siden men d vet jeg ikke hvordan jeg fikk til....men jeg kom ikke helt inn i menyene altså...

Prøv og restart AP og prøv igjen, du må ha et passord som står i manualen for og komme inn.

Lenke til kommentar

Hvilke IP nummer har maskina du bruker for å få kontakt med AP? Hvis AP har 192.168.0.254 og du bruker 192.168.1.x og nettverksmaske 255.255.255.0 så vil du ikke få kontakt.

Sett i såfall IP nummer på maskina til 192.168.0.1 så kan du prøve å få kontakt. Slet med det samme selv på et SMC AP.

Lenke til kommentar

Har ikke XP men saksa denne fra Microsoft:

Klikk Start, velg Kontrollpanel, velg Nettverks- og Internett-tilkoblinger, og klikk deretter Nettverkstilkoblinger.

Høyreklikk nettverkstilkoblingen som er koblet til det private nettverket, og klikk deretter Egenskaper.

I kategorien Generelt klikker du Internett-protokoll (TCP/IP) i listen Denne tilkoblingen bruker følgende elementer, og deretter klikker du Egenskaper.

I kategorien Generelt klikker du Bruk følgende IP-adresse. Slik konfigurerer du oppføringene:

IP-adresse: 192.168.0.1

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...