medlem-208700 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg har en 6hk Johnson påhengsmotor. Da jeg satte denne ut i år fikk jeg problemer, motoren startet så gikk den i 10 sec så stopper den igjenn. Motor effekten er også blitt MYE mindre. Dette skjer hele tiden, kan det ha noe med oljeblandingen å gjøre? Jeg var ikke helt med da jeg fylte på olje og det kom altfor mye. Jeg må altid starte med choke for å få start dette måtte jeg ikke i fjor... Endret 7. juni 2011 av emilzxc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Har du husket å åpne lufteskruen på tanken? 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvis det er en eldre påhenger kan det hende at coilen har tatt kvelden, den oppfører seg slik at når den er varm så slutter den og fungere men er den kald igjen så virker den. Lenke til kommentar
medlem-208700 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Var ikke luftskruen. I dag fikk jeg start på motoren gikk fint på tomgang men når jeg setter i gir å kjører kan den stoppe. Motoreffekten før den stopper er heller ikke maksimal. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Dårlig plugger, gammel bensin, dritt i forgasseren eller tett bensinfilter, det er det enkleste og begynne med. Totakter eller firetakter ? Endret 9. juni 2011 av Nautica Lenke til kommentar
medlem-208700 Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Motoren fungerte supert i dag! Måtte bare kjøres inn etter vinteren antageligvis.. Lenke til kommentar
Nordkapp17 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Motoren fungerte supert i dag! Måtte bare kjøres inn etter vinteren antageligvis.. Du hadde nok gammel bensin, er en fordel å la forgasseren gå tom før lagring. Så ha en kork med totaktsolje i luftinntak og dra et par ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå