Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spiller med DAB, USB og dobbel DIN

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å bytte spiller i doningen (04 mondeo), men etter overfladisk søking så finner jeg forsvinnende få spillere med DAB.

Noen som vet om nettsider som selger kurante spillere med DAB og USB-port?

Spilleren må også kunne kobles på rattfjernkontrollen.

Vet Pioneer har spillere som passer, men uten DAB.

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har for ikke lenge siden vært en lignende situasjon og lett etter DAB radioer, men det er nesten umulig å få tak i en god løsning, og som du sier er utvalget ekstremt lite, dessverre. Synes det er veldig kjedelig og litt rart at det ikke finnes mer av dette på markedet. Alt av FM-nett skal jo skrus av etterhvert, så en fremtidsretta løsning må jo være DAB. Er også veldig bra for de som bor der hvor det ikke er mer enn 5-6 kanaler. I byene virker behovet noe mindre pga bedre signaler og flere kanaler.

Lenke til kommentar

Ja gidder ikke å kjøpe ny spiller uten DAB ettersom FM-nettet slukkes etterhvert.

Fant du noen vettug spiller?

Men slik det ser ut så må jeg bare leve med den fantastiske Ford CD6000 :roll:

Jeg endte opp med å ikke kjøpe, det fantes særdeles få, en løsning som ble anbefalt var en ekstern DAB ala http://www.dinside.no/862025/test-pure-highway-dab-radio , men det fristet særs lite. De andre løsningene passet ikke til mitt bruk (bla fra Kenwood) Men svaret blir altså nei, fant ingen vettug løsning for min del.

En del forhandlere tilbyr DAB på ny bil, men ofte er de feilinformerte om hvordan DAB fungerer, og det bestilles lite på "standardbiler" hvor forhandleren kjøper inn visse utstyrspakker og selger dem uten at kunden får velge spesifikasjoner. Noen påstår også leveringstiden blir betraktelig lenger. Radioene må visstnok helst installeres på en måte som er kostbar å gjøre i etterkant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...