Nicci NO Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei. Jeg er ikke så rå på vifter akkurat, snarere tvert imot, og derfor lurte jeg på om noen kan svare meg på dette: jeg har et Air Silver kabinett fra Colorcase, og det har to vifter, en 120mm foran som suger inn, og en 80mm bak som blåser ut. Disse er kontrollert av en styringsmekanisme foran på dekselet av kabinettet (tror disse viftene er papst eller no). Hver av disse viftene har en ledning som går til et felles samlepunkt inn til kabinettstyringen, med to punkts kontakter. Jeg har bestilt en 120mm og en 80mm titan vifter, og jeg lurte på om det er mulig å bytte ut de viftene som allerede er i kabinettet med disse, og fortsatt bruke styringsmekanismen foran på kabinettet? Kommer de ferdig med to-pins kontaker, eller må dette kobles selv, eller er det rett og slett ikke mulig å la en ekstern enhet styre viftene? Takknemlig for alle slags svar, mvh XerXes@Q-Net#Ezekiel Lenke til kommentar
simes Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Skal nok ikke være noe problem å bytte dem ut, men de viftene du får vil nok ha 3 pins kontakter, eller eventuelt 4 pins, så du må nok enten kjøpe noen konverterere eller bare klippe og bytte med de gamle viftene med tape eller sukkerbiter.. Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 ok... da blir det moro å finne ut hvordan man klipper og limer har ju null peiling på sånt... er det bare p skjøte rød ledning med rød ledning og svar med svart? Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 ja, rød er + og svart er - Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 hva er den blå for noe? (ingen blå på de som allerede er i systemet, men på de nye) Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 den blå (gul på de fleste vifter) er for avlesning av hvor fort den går rundt. den er ikke nødvendig Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 ok takker! da skal jeg begynne å klippe og lime litt! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 IKKe KLIPP! Har de 3 pins kontakter er det bare å koble dem sammen med 2 pins kontaktene i kabinettet. Har dette kabinettet selv og har byttet ut vifta foran med en Titan Alu. De passer fint sammen. Den tredje kontakten blir bare stående utenfor. Litt kjedelig å klippe og lodde hvis det passer fint fra før :wink: Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Litt kjedelig å klippe og lodde hvis det passer fint fra før :wink: Klippe og lodde? Hvem er du a? Mr. perfeksjonist? Tape.. Eller er det lov å skrive teip? Tæip? Den var vrien.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Øh :-? . Skjønte ikke hva du mente der, men det er uansett bedre å lodde enn å tape. Teip kan gli opp og sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå