Gå til innhold

Titan vifter i mitt Air Silver kabinett (ibygd viftestyring)

Nicci NO

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ikke så rå på vifter akkurat, snarere tvert imot, og derfor lurte jeg på om noen kan svare meg på dette:

jeg har et Air Silver kabinett fra Colorcase, og det har to vifter, en 120mm foran som suger inn, og en 80mm bak som blåser ut. Disse er kontrollert av en styringsmekanisme foran på dekselet av kabinettet (tror disse viftene er papst eller no). Hver av disse viftene har en ledning som går til et felles samlepunkt inn til kabinettstyringen, med to punkts kontakter.

Jeg har bestilt en 120mm og en 80mm titan vifter, og jeg lurte på om det er mulig å bytte ut de viftene som allerede er i kabinettet med disse, og fortsatt bruke styringsmekanismen foran på kabinettet?

Kommer de ferdig med to-pins kontaker, eller må dette kobles selv, eller er det rett og slett ikke mulig å la en ekstern enhet styre viftene?

Takknemlig for alle slags svar,

mvh

XerXes@Q-Net#Ezekiel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nok ikke være noe problem å bytte dem ut, men de viftene du får vil nok ha 3 pins kontakter, eller eventuelt 4 pins, så du må nok enten kjøpe noen konverterere eller bare klippe og bytte med de gamle viftene med tape eller sukkerbiter..

Lenke til kommentar

IKKe KLIPP! Har de 3 pins kontakter er det bare å koble dem sammen med 2 pins kontaktene i kabinettet. Har dette kabinettet selv og har byttet ut vifta foran med en Titan Alu. De passer fint sammen. Den tredje kontakten blir bare stående utenfor.

Litt kjedelig å klippe og lodde hvis det passer fint fra før :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...