Gå til innhold

[Løst] Minecraft Server uten ruter?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en minecraft server ved å bruke Bukkit filene. Jeg klarer fint å sette opp serveren, som fungere helt perfekt fra bl.a. konsoll osv. Problemet er at jeg ikke klarer å koble til in-game fra noen datamaskiner, inkludert på maskinen serveren kjører på. Jeg har en mistanke om at dette skyldes port forwarding, som jeg IKKE har gjort fordi jeg har en direkte tilkobling til internett: Lyse -> Lyseboks hjemme hos meg -> switch (nr.1) -> switch (nr.2) -> datamaskin.

Ekstra informasjon: Jeg har koblet en altibox tv dekoder til switch nummer 2, og kan både se på tv og være på internett på datamaskinen samtidig, på samme kabel til lyseboksen. Dette har jeg hørt at er umulig.

Jeg har kommet opp med en mulig løsning; Å kjøpe en ruter jeg kan sette mellom switch nr.2 og datamaskinen, men er ikke sikker på om dette vil fungere.

Grunnen til to switcher er at jeg har lyseboksen i et hus, sammen med switch nr.1. En kabel går mellom huset og uthuset i hagen, hvor switch nummer 2 står, sammen med datamaskin, tv og dekoder. Derfor vil jeg helst unngå å legge ekstra kabler mellom switch 1 og 2.

Hvis noen kan gi meg en løsning på dette, eventuelt bare svare på om det er mulig å hoste en server uten ruter vil det være helst fantastisk.

- Extracted =)

Endret av Extracted
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...