Gå til innhold

Kan man ha Photoshop i linux?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt ny i dette omeråde etter å ha hatt windows på veldig lang tid, så har jeg gått fra Win 7 til linux nå. installerte linux nylig (igår).

Men , jeg trenger et bidle redigeringsprogram, med det mener jeg Adobe Photoshop, men jeg tror ikke at det vil funke på linux ? jeg vil heller ikke bruke Gimp, gimp er mye dårligere en ps , du kan lissom ikke sette på effekter ..osv Er dere helt sikre på at man ikke kan ha ps i linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Photoshop gjennom Wine. Se her for hvilke versjoner av Photoshop som støttes og hvor bra de støttes: http://appdb.winehq.org/appview.php?appId=17

Men, hør . jeg prøver å installere Ps cs5 trial versjonen fra adobe.com, men det går ikke fordi npr jeg kommer på download siden, står det på siden dems at den ikke støtter linux..osv så jeg får heller ikke kjørt den i wine, jeg får jo ikke engang tak i installasjonsfilen.

Gavekort, mulig det ja :p , mn jeg liker lissom Ps cs5 bedre.

Lenke til kommentar

Eller så kan du partisjonere HDDen din og ha dual boot med både Windows og Linux. Så kan du bruke Linux til daglig og boote i Windows når du skal bruke PS.

(NB! går du for denne løsningen så legg inn Windows først og så Linux. Windows overskriver nemlig bootloaderen til Linux som gjør at du mister valget å boote i Linux. Var litt styr å få den gjenoppretta).

Lenke til kommentar

jeg vil bruke wine greia, men jeg det er ikke mulig å downloade installasjons filen fra adobe.com fordi jeg bruker linux, noen som gidder å bruke litt tid på å downloade den og opplaste den på et nettsted..som dropbox..osv ?

Lenke til kommentar

Hei. Det har jo seriøst ikke noe å si hvilket OS du bruker når du skal laste ned fra nett vel. Opera, Chrome, Firefox ja. Alle disse skal fungere greit å laste ned filer med i Linux også. Det som jeg fant ut med Adobe Photoshop var at når du skal laste den ned så laster man først ned en exe fil. Kanskje en slags Download Manager kalles det? Og derfra laster den ned Tja. Er ikke sikker på om den laster ned Trail versjonen av hele pakken eller om den bare tar med Adobe Photoshop. Men det du eventuelt kan gjøre er å laste den ned på en Windows PC også få overført den derfra, eller så må du bruke Wine både på det assistant programmet og trail versjonen av Photoshop.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...