Gå til innhold

Velkommen til Oslo Fotomaraton 2011

Anbefalte innlegg

Har man lov til å skyte med "pictures-styles"?

Dette på Canon kameraer ihvertfall gir deg endel kreative muligheter dersom en skyter jpeg.

Det er lov - alle triks som du kan gjøre med JPEG i kamera er tillatt, såvidt jeg skjønner.

Etter å ha studert FAQ-en nøye, så er picture styles og lignende lov. Alt som kan skrus på før bildet tas, er lov. Men redigering i kamera etter at bildet er tatt, er ikke lov.

Greit det, egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mange herfra som har meldt seg på?

Jeg har faktisk meldt meg på, men jeg er ikke sikker på om det er energi nok til å delta selv om jeg ikke legger kreativitets-lista høyt. Og hvordan skal jeg klare meg uten Lightroom? :ohmy:

Hva kjører dere av utstyr? -Det er jo selvsagt det viktigste for meg siden det skorter på det fotografiske talentet... :!:

Lenke til kommentar

Hva kjører dere av utstyr? -Det er jo selvsagt det viktigste for meg siden det skorter på det fotografiske talentet... :!:

Jeg skal bruke Olympus EP-1 da jeg ikke har nok batterier til GH2. Så hvis du har tenkt å bruke GH2, så kan du låne ekstra batterier av meg.

Objektiver vil primært være 20mm og 45mm (har tatt med litt mer i reserve).

Det første vi gjør, er å stille inn slik at JPEG'ene blir greie - og så tar vi det derfra :)

Senk skuldrene, ikke vær for ambisiøs, så går det så bra.

Lenke til kommentar

Til E-P1 har jeg kun Nikkor 50mm/1.2 for tiden, så jeg kommer til å bruke X100 :)

Tomsi: om du trenger batterier til E-P1 så har jeg et par jeg ikke kommer til å bruke.

Og så tar jeg med mini-pc'n så jeg kan berge overskuddsbilder jeg har lyst til å beholde, en genser, vannflaske. Kanskje en paraply? :hmm:

Lenke til kommentar

Til E-P1 har jeg kun Nikkor 50mm/1.2 for tiden, så jeg kommer til å bruke X100 :)

Du har jo fått til mye bra med X100 før; så det er godt valg.

Tomsi: om du trenger batterier til E-P1 så har jeg et par jeg ikke kommer til å bruke.

Da vil jeg gjerne låne et ekstra batteri. Er jo fremdeles rimelig fersk på E-P1'en, så det blir mye menyer og chimping tror jeg.

Og så tar jeg med mini-pc'n så jeg kan berge overskuddsbilder jeg har lyst til å beholde, en genser, vannflaske. Kanskje en paraply? :hmm:

I følge yr, så skal ikke paraply være nødvendig. Så da er det sikkert lurt å ta med en :) Bortsett fra det, så er listen min rimelig lik. Hva med et ministativ? Blir blitsen hjemme?

Lenke til kommentar

Glemte å si at mangel på talent har aldri stoppet meg :)

+1

Et ministativ kunne kanskje være verdt plassen, men jeg har ingen nå som kan bære X100, så jeg dropper det. Den innebygde blitsen i X100 er suveren, så den får klare seg.

Lenke til kommentar

Et ministativ kunne kanskje være verdt plassen, men jeg har ingen nå som kan bære X100, så jeg dropper det. Den innebygde blitsen i X100 er suveren, så den får klare seg.

Et stativ som ikke kan bære kamera høres ut som død vekt. Klarer seg fint hjemme.

Jeg har ikke bestemt meg på blits enda. Jeg tror den blir hjemme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...