Hanske Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg kom opp i engelsk, noe jeg ble veldig glad for. Men jeg trenger litt hjelp til valg av tema. Her er oppgaven: Native versus invader. We have heard about the Aboroginies and the Indians. We have watched the movie "Dances with wolves", where we learn about the relationship between the Indians and the European immigrants of the USA. We have also watched the movie "Avatar", where people from earth invade another planet. You are asked to make a presentation on this topic. You can choose to look at it from any angle you like. Ideas for presentation: - The conflict between Native Americans and European settlers in America. - Compare the movie Avatar to a conflict you have read or heard about. Good Luck! Det jeg lurer på er om det er riktig å snakke om Kong Philips krig, eller om det blir feil. EDIT: Greit å nevne at dette er siste året på ungdomsskolen. Endret 7. juni 2011 av Hanske Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Kong Philips krig virket absolutt relevant: http://no.wikipedia.org/wiki/Kong_Philips_krig Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Takk. Jeg har nemlig lest en del om den krigen fra før. Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Herregud så mye lettere oppgave dere har fått. Vi har fått en oppgave der vi skal drøfte overskriften ''Living Together'' og ha presentasjon utifra det. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Herregud så mye lettere oppgave dere har fått. Vi har fått en oppgave der vi skal drøfte overskriften ''Living Together'' og ha presentasjon utifra det. Selv om en oppgave er lett å løse er det ikke gitt at det er lett å få god karakter. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Per: Din oppgave var ganske lett den også... Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hanske: Ja, helt sant det! iChristian: Godt mulig. Føles kanskje som om den er litt vanskligere fordi det er nettopp jeg som har fått den. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Hehe, det er lov det, Grand Prix-nordlending. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Eh, trenger litt mer hjelp... Når jeg skriver på engelsk bruker jeg alltid contractions, men er det tillatt i en Powerpoint-presentasjon under muntlig eksamen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå