Aleksimo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Hei, ble akkurat trukke opp i Matte (Muntlig) eksamen, og fikk utdelt en oppgave jeg rett og slett ikke vet hvordan jeg skal løse. Temaet på oppgaven er '' Polar Pioneer'' ( En oljeplattform, som ligger i tromsø for øyeblikket.) Og rundt dette skal jeg da lage en presentasjon som skal inneholde bla.: Vei,fart tid* Prosent* Målestokk* Geometri* Funksjoner* Likninger* Kombinatorikk* Matematikk i dagliglivet og algebra. ) Lurer på om dere har noen forslag til hvordan jeg skal kunne løse oppgaven, ettersom jeg selv ikke har så mye peiling på oljeborring osv. Takk på forhånd. Endret 7. juni 2011 av Aleksimo Lenke til kommentar
camilla0 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei! Kom også opp i matte i dag. Jeg fikk naturressurser så oppgaven min er litt mer åpen. Ett av eksemplene mine er et oljerør som går til en oljelagerplatform. Det jeg skal finne ut er hvor mye det oljerøret rommer og hvor lang tid det tar å fylle lageret. Siden min mor er ute nå(på platform) kommer jeg til å be hun å finne ut mer realistiske mål og hvor fort oljen pumpes per sekund. Husk at det er bare fantasien som setter grenser, fikk matte på prøvemuntlig også så dette er ikke et problem for meg. Du kan presse inn utrolig mye selv om det er en oljeplatform. Kuler, kjegler, pytagoras you name it. Alt du har i huset ditt og mer enn det kan du finne på en oljeplatform, bare ikke begrens deg på oljeborring for da kommer du ingen vei. Laget tankekart? Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Regner med dette er eksamen i 10. klasse? Lenke til kommentar
Aleksimo Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 - Er eksamen for 10ende klasse ja Begrenser meg litt fordi det er en ekte plattform jeg skal ha et framlegg om, og jeg finner rett og slett ikke de fakta opplysningene jeg trener. Prøve å holde oppgaven litt realistisk, men må vell sette fantasien løs ja. En oppgave jeg har lagd, har jeg rett og slett brukt vinkelen i en heisekran, og brukt litt pytagoras osv. Du kan ikke si ifra etter du har fått info fra moren din? :> Kunne trengt noen opplysninger, ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå