JahnFB Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Hei, skal ha eksamen imorgen og en del av oppgaven er å døfte Jesu stilling i kistendommen sammenlignet med religionsstiftere i to andre religioner. Har valgt å sammenligne han med Mohammed og Buddah siden de er stiftere i to religioner jeg har jobbet med resten av året, slik at når faglærer skal spørre oppfølgende spørsmål har jeg litt bakgrunnskunnskap. Spørsmålet mitt er om noen har noen gode troverdige kilder. Alt mottas med takk! Endret 7. juni 2011 av JahnFB Lenke til kommentar
stifa Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jesus har en stilling i Kristendommen så kjær som Mohammad i Islam, men Paulus kan anses å være den som satte kristendommen i fart. Nevn Jesu fødselsår og Q-kilden da. Da virker du litt mer interessert i religion enn du egentlig er. Endret 7. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
JahnFB Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Takk, Q-kilden var interessant i og med at endel av oppgaven også er å forklare kristnes tro på Jesus med utgangspunkt i Juleevangeliet i Lukas-evangeliet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå