Gå til innhold

Kjøp av gaming pc til ca. 9k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

Skal ha en god gaming pc til ca 9000kr som skal kjøre mw2,black ops,crysis 2 osv.

Har titta endel på

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10461

Så jeg lurer på om den er bra sånn som den er eller om jeg burde konfigurere den? (skal ikke ha med tastatur, skjerm, osv)

vil helst kjøre spillene på ultra :)

Så flott ut den pcen der. Hvorfor ikke bygge pc selv?

Kan ikke så veldig mye om data, så jeg bestemte meg for å kjøpe ferdig bygd :)

Lenke til kommentar

ja, den guiden brukte jeg når jeg bygde pc selv. Det er faktisk ikke så vanskelig som du tror. Jeg ville heller bygd meg en pc selv, visst jeg hadde vært deg. Du får bedre alternativer for bedre skjermkort og forskjellige andre deler som er veldig gode.

Ville ikke brukt så mye penger på ferdig bygget pc, bygge pc er mer lærerikt og det er gøy.

Pavllion

Endret av pavllion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei, jeg tror jeg kjøper meg en ferdig bygd en jeg :) men er den datamaskinen jeg linka til bra nok? har egentlig ikke penger nok til å koste på den noe.

Ja den er sikkert god nok. Den har bra skjermkort men du ville heller vært mer fornøyd med bygge en pc selv. Det er bedre deler du kan velge til samme prisen. Jeg betalte 8000kr for mitt oppsett. Den klarer alle spill på maks grafikk. Vet ikke hva du vil da, men ville ikke kjøpt den for 11tusen....

Pavllion

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Men jeg har ikke tenkt til å bygge selv.

Den koster 8763kr når du fjerner tastatur,skjerm osv. :)

Jeg forstår hvordan du føler. Jeg er nybegynner på dette selv og hadde du spurt meg for 1 uke siden hva en prosessor er så hadde jeg svart... noe som er i pcen og driver den.

Men i løpet av siste dagene har jeg lest meg frem til en del, har sett noen videoer på YouTube om hvordan man bygger en pc og det er faktisk ikke vanskelig.

Det som gjorde utslaget for meg var at jeg plukket ut en PC på komplett, som den du ser på nå og bare søkte på priser på nettet for akuratt de samme komponentene. Jeg ble sjokkert da jeg oppdaget at jeg kunne spare ca 2000kr på bare det! Når jeg da i tillegg valgte komponenter som ble anbefalt her på forumet så kunne jeg spare 2000kr til og få en bedre PC!

Så ved å bygge PCen selv vil jeg spare 4000kr og få en bedre PC (og da bruker jeg topp komponenter)!

Jeg sammenlignet prisene med en pc på komplett som koster ca 16000kr og fant ut at jeg kan bygge en bedre pc for 12000kr hvis jeg gjør jobben selv.

Med bedre mener jeg bedre for det jeg skal bruke den til, dvs spill.

For den PCen du planlegger å kjøpe for ca 9000kr kan du kjøpe en bedre for ca 6500kr hvis du bygger den selv.

Endret av Dejan
Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Men jeg har ikke tenkt til å bygge selv.

Den koster 8763kr når du fjerner tastatur,skjerm osv. :)

Jeg forstår hvordan du føler. Jeg er nybegynner på dette selv og hadde du spurt meg for 1 uke siden hva en prosessor er så hadde jeg svart... noe som er i pcen og driver den.

Men i løpet av siste dagene har jeg lest meg frem til en del, har sett noen videoer på YouTube om hvordan man bygger en pc og det er faktisk ikke vanskelig.

Det som gjorde utslaget for meg var at jeg plukket ut en PC på komplett, som den du ser på nå og bare søkte på priser på nettet for akuratt de samme komponentene. Jeg ble sjokkert da jeg oppdaget at jeg kunne spare ca 2000kr på bare det! Når jeg da i tillegg valgte komponenter som ble anbefalt her på forumet så kunne jeg spare 2000kr til og få en bedre PC!

Så ved å bygge PCen selv vil jeg spare 4000kr og få en bedre PC (og da bruker jeg topp komponenter)!

Jeg sammenlignet prisene med en pc på komplett som koster ca 16000kr og fant ut at jeg kan bygge en bedre pc for 12000kr hvis jeg gjør jobben selv.

Med bedre mener jeg bedre for det jeg skal bruke den til, dvs spill.

For den PCen du planlegger å kjøpe for ca 9000kr kan du kjøpe en bedre for ca 6500kr hvis du bygger den selv.

Bevis det!

Lenke til kommentar

Bevise hva?

At du kan ha en ferdigbygget PC hos komplett for 16000kr og at du kan kjøpe de samme komponentene for ca 14000kr som enkeltdeler? ja, det stemmer.

At du da bytter ut de samme komponentene som koster 14000kr til andre komponenter slik at prisen blir 12000kr og at du likevel kan få mer ytelse? ja det tror jeg også stemmer, men med mer ytelse mener jeg i forhold til det jeg skal bruker pcen til.

Her mener jeg da også å bytet operativsystemet (trenger du Windows 7 Ultimate 64bit eller kan du greie deg med Windows 7 Home Premium 64bit pc produksjon og spare 700kr?)

Hvis du feks bytter ut i7-9500 til i5-2500K kan du spare ca 600kr. Hvis du da gjør slike endringer for alle komponentene så blir det for en del penger som du kan bruke til å oppgradere noe annet som da kan øke ytelsen og likevel minsker totalprisen.

Jeg brukte ca 2timer i går for å gå gjennom en liste med komponenter og sette opp regnstykket og det gidder jeg ikek å gjøre igjen. Jeg har funnet et svar for meg selv og det var hele poenget.

Endret av Dejan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bevise hva?

At du kan ha en ferdigbygget PC hos komplett for 16000kr og at du kan kjøpe de samme komponentene for ca 14000kr som enkeltdeler? ja, det stemmer.

At du da bytter ut de samme komponentene som koster 14000kr til andre komponenter slik at prisen blir 12000kr og at du likevel kan få mer ytelse? ja det tror jeg også stemmer, men med mer ytelse mener jeg i forhold til det jeg skal bruker pcen til.

Her mener jeg da også å bytet operativsystemet (trenger du Windows 7 Ultimate 64bit eller kan du greie deg med Windows 7 Home Premium 64bit pc produksjon og spare 700kr?)

Hvis du feks bytter ut i7-9500 til i5-2500K kan du spare ca 600kr. Hvis du da gjør slike endringer for alle komponentene så blir det for en del penger som du kan bruke til å oppgradere noe annet som da kan øke ytelsen og likevel minsker totalprisen.

Jeg brukte ca 2timer i går for å gå gjennom en liste med komponenter og sette opp regnstykket og det gidder jeg ikek å gjøre igjen. Jeg har funnet et svar for meg selv og det var hele poenget.

Dejan har rett en ferdig bygget pc blir som oftest dyrere enn bygge en pc selv. Du velger bedre komponenter til lavere pris. Feks. Du kan gå innpå prisguide og finne de rimligste komponentene du trenger. Bygge pc er mer fornuftig enn ferdig bygget pc. Du får bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Bevise hva?

Nei, at du kan komponere en PC til 9000 for kun 6500.

Lenke til kommentar

6500 kan gå, hvis du finner enorme tilbud på noen av de dyre komponentene. Ellers er det nok en litt optimistisk pris.

7200 (ca.) bør nok gå.

Selvfølgelig spørs på hvor du handler. Kjøper du alt hos Komplett.no, så kan du spare en del på å gå et annet sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...