EinarEriksen Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det skal ikke mye til for å redusere strålingen fra mobilen din. Guide: 5 triks som reduserer mobilstrålingen Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 ... Og: 6. Fatt deg i korthet. 7. Legg på om du blir varm om ørene. 8. Les: "Mobilen koker ikke hjernen din" 9. Ikke tro på alt som påstås å være farlig, selv om det står skrevet i avisen. 10. IKKE FÅ PANIKK Lenke til kommentar
IllSkilZ Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Når dere sier Vanlige hodesett med ledning kan også være en god løsning, men da bør du ha ledningen så rett som mulig slik at den ikke ligger som en ball i lomma. Ledningsrot fører nemlig til mye elektromagnetisk stråling, spesielt om ledningen er rullet pent rundt som en spiral., så betyr jo det at ørepluggene som man putter i øret vil gi en del elektromagnetisk stråling fordi dem er jo nettopp bygd opp av spoler (ledning som er rullet pent rundt som en spiral). Er det slik at øre-pluggene til handsfreesett stråler? Vil jo ikke putte strålingen inn øret heller da... Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Første gang jeg har funnet strålingsverdiene til "min" mobil, U8800, selv om jeg har lest på pakka/brukerveiledningen og søkt på internett. Moro å se at den gjør det såpass bra på dette, ikke at jeg er særlig bekymret. Lenke til kommentar
kiwinazgul Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 "Vi vet at mobilstråling plager el-overfølsomme, og det kan være lurt å være føre var." (teksten under bildet) Vet vi det? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Kan ivertfall si at punkt nr1 er helt på tryne å bruke Bluetooth-håndfri hele dagen gir MYE mere stråling enn å ta telefonen til øret noen ganger for dage for og snakke... Ja Mobiltelefoner stråler mere enn Bluetooth-håndfri men en Bluetooth-håndfri har konstant komunikasjon med telefonen som igjenn vill si at den stråler 24/7 og det vill igjenn si at den totale stråledosen du får pr dag vill bli høyere ved Bluetooth-håndfri en om du tar telefonen til øret 1 time for dagen.... Så Tid du blir disponert er en større faktor en hvor høy selve strålingen er.... Lenke til kommentar
ryback Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det er jo ikke meningen at man skal gå med BT-håndfrien i øret hele tiden, selv når man ikke snakker - selv om jeg ser at det er en del som fortsatt gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg