Gå til innhold

tips til en god router

Anbefalte innlegg

Har en D-Link Wireless N Home Router DIR-615 heter den vel. Problemet med den er at når jeg sitter på rommet mitt i andre etasje og routeren er nede i stua så får jeg så dårlige signaler til PS3'en og Macen. Er vel kanskje 15m gjennom vegger osv fra rommet mitt til routeren. Så jeg lurte på om noen har tips til en god router som ikke koster så altfor mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det stor forskjell på den og denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340639#extra ?

Virker som den du linker leverer 300mbps trådløst, samme som DIR655. Ser også ut som den du linker bare kjører 10/100mbps via kabel, mens DIR655 kjører 10/100/1000mbps. Er også tre antenner på 655, mot 2 på den du linker.

Ren sammenligning kan jeg ikke gjøre, ettersom jeg ikke har prøvd den du linker, og kjører som sagt med DIR655 selv. Regner med konfigurasjonsoppsett er relativt likt i begge to. Skal du kun kjøre trådløs overføring, spiller det vel egentlig ikke noen rolle i hvilken du velger, så lenge begge kjører 300mbps. Prismessig er jo den du linker 300~kr billigere.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke kabel så blir trådløst. Så da er de to helt like?

Trenger du bare en helt vanlig router, og ikke vil bruke så mye penger på det, bør du velge den første du har presentert, evt finne noe enda billigere. I og med at DIR655 har 3 antenner, vil jeg tro at den har sterkere signal, ergo du kan være lenger vekke fra routeren og fortsatt få signal. Jobber du vegg i vegg med der routeren skal stå, har det ingen betydning, med mindre du bor i en bunkers med flere meters betongvegger :)

Jeg kjøpte min DIR655 grunnet at jeg ville ha en 10/100/1000 router, samt kraftig overførsel via trådløs på grunnlag av at jeg har et nettverk av maskiner slik jeg har muligheten til å øverføre data raskt enten via trådløs eller via kabel.

Lenke til kommentar

Den første, Dir 615 har jeg allerede. Routeren står nede i stua i første etasje ved siden av en pipemur så det blokkerer nok signalen endel. Rommet mitt er i andre etasje 10-15m unna routeren ca. Så blir signalet mye bedre med den med tre antenner da? Er litt kjipt å bruke 700kr på ny router også funker det ikke bedre.

Hva har du å si om denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010550775.aspx

Er den bra?

Endret av Nicklas91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...