Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er langt ifra noen proff, men jeg tar endel bilder, ikke av blomster og ikke av landskap, stort sett portrettbilder, helfigur, ansikt, av barna, familien og slike type bilder, både inne og ute. Har idag ett 400d og testet min søsters 500d, dette tok veldig mye finere bilder selv med samme optikk og har lest meg grønn på reviews av kameraer.

 

det jeg lurer på er, siden jeg ikke er noen stor fan av å filme så filmer jeg ikke noe, men jeg har heller ikke noe filmkamera og lurer egentlig på om jeg kanskje har mer å hente på å kjøpe meg et brukt 50d eller å gå til 550d eller 60d. Har prøvd begge i butikk, synes de begge lå godt i hånda. 50d er jo en knallgodt kamera, men man kan ikke filme.

 

Er det egentlig noe vits å ha filmfunksjon på speilrefleksen når man ikke har det som mål å filme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig noe vits å ha filmfunksjon på speilrefleksen når man ikke har det som mål å filme?

Det kan bare du bestemme, strengt tatt.

Jeg har hittil ikke hatt behovet og ser ikke ut som jeg kommer til å få det heller.

50D er ett knallkamera fremdeles, og hvis du finner dette til en OK pris i god stand er det ikke ett dårlig kjøp.

 

Har du noen spesiell optikk som gjør at du ikke kan gå fra Canon?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er langt ifra noen proff, men jeg tar endel bilder, ikke av blomster og ikke av landskap, stort sett portrettbilder, helfigur, ansikt, av barna, familien og slike type bilder, både inne og ute. Har idag ett 400d og testet min søsters 500d, dette tok veldig mye finere bilder selv med samme optikk og har lest meg grønn på reviews av kameraer.

 

det jeg lurer på er, siden jeg ikke er noen stor fan av å filme så filmer jeg ikke noe, men jeg har heller ikke noe filmkamera og lurer egentlig på om jeg kanskje har mer å hente på å kjøpe meg et brukt 50d eller å gå til 550d eller 60d. Har prøvd begge i butikk, synes de begge lå godt i hånda. 50d er jo en knallgodt kamera, men man kan ikke filme.

 

Er det egentlig noe vits å ha filmfunksjon på speilrefleksen når man ikke har det som mål å filme?

Jeg kjøpte meg 50D ifjor og er kjempefornøyd. Har Canons objektiv 18-200 IS + 100 Makro og på tross av at jeg fremdeles er en stor amatør så tar jeg mange flotte bilder. Særlig seriefotograferingen gjør at jeg får mange fine bilder av fugl i lufta(min interesse). Har man ønske om film i tillegg må jo det tas hensyn til men for meg gjelder fotografering. Vel så viktig som et greit kamerahus er vel et godt og riktig objektiv og sist men ikke minst,selve fotografen. Til det siste er det vel kun trening og atter trening som gjelder.

Lenke til kommentar

Har du noen spesiell optikk som gjør at du ikke kan gå fra Canon?

Nei, men jeg liker godt å holde canon kameraene, men kunne sikkert like gjerne kjøpt nikon bortsett fra at jeg må kjøpe ny blits da, har en speedlite 430ex ii som jeg er veldig fornøyd med og er blitt vant til å bruke canon sine menyer, mest vanesak. Har tenkt til å kjøpe ett sigma 50mm 1.4 for portretter innendørs og litt ute, har ett 50mm 1.8 nå, det er litt skranglete og vil gjerne ha et litt bedre, mulig jeg går for canon sitt 50mm 1.4, har ikke bestemt meg enda. Vet det er mange som mener 85mm er mer riktig, men man må så forferdelig langt unna at jeg ikke får tatt noen særlig bilder hjemme med 85mm objektivet.

 

Blir nok et 50d jeg går for, mest pga pris så kan jeg heller investere litt mer i optikk

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert rundt 30mm ?

Nei, blir det ikke litt unaturlig "look" når man kommer så nære? ører forsvinner og sånn?

 

har uansett et sigma 10-20 som jeg tar litt forvrengte portrettbilder med, men jeg skal lese litt om 30/28mm før jeg slår fra meg tanken selvfølgelig, all input er jeg takknemlig for

Lenke til kommentar

fotovideo har et brukt 60D til 6495,-

 

Når det gjelder optikk så ville jeg nok valgt sigma 50mm fremfor canon 50mm.

Synes ikke tusen kroner under nypris er så veldig bra egentlig?

 

Helt enig i at sigma sitt er bedre, i hvertfall i teorien og alle tester jeg har lest, har ikke testet de selv enda, men det koster også mer

Lenke til kommentar

neh, veldig bra er det ikke med tanke på at de solgte det for 6000 når de hadde åpnings/flyttesalg i vinter, men du får 3 mnd garanti, og forbrukerkjöpsloven gjelder vel så lenge du handler fra en forhandler, så jeg hadde glatt kjöpt det eksemplaret fremfor et nytt.

 

Du får nok mer for pengene ved å gå for et brukt 50D.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...