Gå til innhold

Kvalitet på m43 adapter - Leica M til m43

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaring med billige m43 adaptere? Jeg tenker på Leica M til m43, men også interessant å høre andre erfaringer. I norge koster jo et slikt adapter ca NOK 1700. På ebay ca USD 30 + frakt.

Beklager om dette har vært diskutert tidligere, jeg forsøkte et søk uten noe resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd billig-adaptere og dyre adaptere for Nikon, og OM samt billige for Pen F, M42.

De billige er laget av billigere materiale, litt korte skruer på Pen F adapteret. De dyre virker rett og slett som om de er av bedre kvalitet. Jeg har ikke sett noen tegn til dårlig passform som ville gitt ugunstig slitasje på objektiv- eller kamerafatning. Det er visst nokså normalt at det er litt spennende om et billigadapter fokuserer helt fram til eller eventuelt et stykke forbi uendelig hvis registeravstanden er litt for upresis, uten at jeg har vært plaget av det.

Så, jeg vil vel egentlig anbefale uoriginalt adapter og litt omtanke ved utprøving av passformen. Har du mint-objektiver som du ønsker å kunne selge som nær-mint senere, så bør du kanskje seriøst vurdere å ivareta investeringene med et originaladapter, men ellers ville jeg prøvd uoriginalt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...