ilpostino Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) jeg har tittet litt på ND8-filter rundt omkring. for ikke å kjøpe katta i sekken (aka dårlig filter) har jeg sett litt på Hoya-filter på eBay og sammenlignet pris i butikk. på eBay (dette søket) kan en få et 77mm ND8 Hoya-filter til USD 60 (cirka 320 kroner). hos FotoVideo skal de ha nesten 1200 kroner for et Hoya 77mm ND8. er disse like bra selv om det er samme merke og prisen er nesten 1/4? Endret 7. juni 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ser ut til at dette er samme filter. HMC er en serie fra Hoya som omfatter både ND, UV og polfilter. HMC er i det lavere sjiktet, de har også HMC super, Pro1 Digital og HD som er bedre på ulike måter (ikke alle seriene har ND-filter, har bla. ikke klart å finne ND-filter i HD-serien). Ser at søket ditt også gir Pro1 Digital for ca 115 bucks, hvorvidt det er verdt prisforskjellen vet jeg ikke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 takk for svar. blir jo litt skeptisk når det blir for billig. Lenke til kommentar
hashimoto Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Maxsaver.net har gode tilbud og er anbefalt også av andre her inne. Fikk en pakke derfra forrige uke og det holdt hva som ble lovt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Netshop har helt akseptable priser på Hoya HMC. 77mm ND8 koster 495 kr. Dustin mener jeg også har akseptable priser (omtrent samme nivå). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Lenstip har en grei test av UV-filter, forøvrig så har jeg også handlet endel filter fra maxsaver smertefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå