Eclipsed Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Har kjøpt meg en Samsung Galaxy S2, og den er jo som kjent en racer til å surfe med. Megabytene flyr unna, så jeg leter derfor etter markedets billigste mobilabbonement med minst 1GB. datatrafikk i måneden! Bruker telefonen ca. slik hver måned: Ca. 120 samtaler hver måned. Total samtaletid 150min. Ca. 120 sms hver måned. Datatrafikk; mellom 800mb. og --> Det er en fordel om Telenors nett blir brukt da de har generelt bedre 3G dekning enn fks. Netcom. Har sett gjennom en god del tilbydere, men ChessOn Flex virker mest fornuftig. Her kan jeg få 150ringeminutter, 150sms og 1gb datatrafikk til kr.224 hver måned. De struper også bare ned til 200kbit. når denne grensen overskrides. De har forøvrig også kampanjepris ut sommeren på fri bruk av nett til samme pris som 1GB! -Et minus er at de bruker Netcom sitt nett... Noen som har tips om mer fornuftige abb.? Synes det er rart at ikke flere har fokus på abb. med mye datatrafikk for en grei penge, med tanke på det fokuset som er på smarttelefoner/nettbrett for tiden! 500mb er jo bare sørgelig for en passe aktiv bruker Link til ChessOn Flex abb. Endret 7. juni 2011 av Menkromsen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Du har sjekket telepriser.no? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Yes, de lister i grunn bare opp tull! Har derimot sjekket alle tilbydere jeg klarer å komme på. Bla. Telenor, Netcom, Djuice, Ventelo, Ludo, Onecall, Chess, Tele2 osv. Skulle tro problemstillingen min er ganske så relevant for mange av oss nerder her inne, spesielt med tanke på aktiviteten under "Smartelefon" avdelingen her på forumet! Så snok opp det som er; Vi er nok mange her som ønsker ubegrenset trafikk fremfor en hel haug med ringeminutter Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvorfor lister de bare opp tull? Her er søket ditt: http://www.telepriser.no/portal/page/portal/telepriser/forsiden/mobiltelefoni?calcType=MOBIL&type=get_calc_xml&antRader=20&linjeleie=&forbruk=medium&dekningFylke=0&betalingsform1=Kontantkort&betalingsform2=Abonnement&totMin=120&fordeltPa=69&fordeltPaEnhet=1.0&minDag=120&minHelg=0&minMobil=97&minFast=23&antSMS=120&antMMS=0&antMB=1000&antMobilsvar=10&submit.x=117&submit.y=8 Førstetreffet var et Tele2 abonnement til 299 kr med 1000mb/SMS/tlf. Hvis du bare skal surfe så er Chess surf-king f.eks et alternativ siden det er bare for SMS og data, 125 per mnd, ubegrenset trafikk, selv om de sikkert setter ned hastigheten etter en stund. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg kalte siden bare tull fordi den ikke er oppdatert nok etter mitt syn. Den gir også lite eksta info som omhandler de forskjellige abbonementene. Under mitt søk etter riktig abb. til meg fant jeg mange flere tilbydere som listet opp billigere abbonement enn telepriser.no klarte å spore frem. Så, det er nok fortsatt en fordel å ta det gode gamle klassiske søket! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det er i så fall fordi tilbyderne ikke har oppdatert dem raskt nok, men i min erfaring gjør de det. Men det som kommer utenom er ting som f.eks datapakker eller abonnementer som faller uten for de faste rammene til Telepriser, noe som er nødvendig for å standardisere søket. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 telepriser.no er en bra tjeneste for å finne billige tilbydere, men man skal, som alle andre steder, ta det med en kllype salt. Telepriser tar blant annet ikke hensyn til tilleggspakker som operatørene tilbyr, noe som kan ha store utslag på mobilregninga. Etter mitt syn er mobilen.no sin kalkulator hakket bedre. Den inkludere tilleggspakker, men slike kalkulatorer kan ikke alltid få med seg alt og alltid være oppdatert, så det er nok lurt å sjekke litt rundt selv også! Med ditt forbruk ser det imidlertid ut som Chess OnFlex er det billigste, eventuelt Ludo Gul (som har Telenornett). Med fare for å drive reklame: Chess har 2 for 1 på kino hver tirsdag, skal selv på billigkino i dag Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Chess billigkino hadde vært et stort pluss (er filmnerd), bare så synd de ikke har visninger i Oslo Lenke til kommentar
SRD Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg har Chess ON Flex og er veldig fornøyd, har hatt god hastighet på data så lenge jeg har hatt det, og jeg bruker mobilen daglig til Wi-Fi-modem. Lenke til kommentar
c7 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg har Onflex nå fra Chess, med fri databruk. Jeg bruker også mobilen som modem i blandt, og da løper GB avgårde. Jeg tror ikke Chess setter ned hastigheten på Onflex ved en grense. I Mai var jeg oppe i 13 GB og hadde fremdeles topp hastighet. Håper de fortsetter slik! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå