ainahelen86 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Hei, Pcn min fikk seg et kakk i helgen og nekter å slå seg på. det vil si at den slår seg på, men det kommer opp sånn sikkerhetsmelding. har durer og går lenge før jeg får beskjed om å slå av maskinen (med blå skjerm bak) Pcn er gammel(2007), men har vært en fantastisk PC! Er det mulig å redde harddisken på Pcn? eventuelt kan jeg bytte harddisken? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Du må nesten ta ut disken å prøve den i en annen maskin. er den gåen er det muli at det funker med en ny disk. vanskelig å si når dreier seg om en kakk Lenke til kommentar
ainahelen86 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 kan jeg kjøpe denne for så å skru ut harddisken og koble på den nye maskinen? http://www.cableworld.no/pc-tilbehoer/hdd-kabinett/usb-2.0-sata-harddisk-kabinett-%282,5-hdd%29-svart.asp Lenke til kommentar
bollapinnsvin Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Den vil fungere fint til å lese av disken om det ikke er noe galt med den. Og om disken er av typen SATA da naturligvis. (Siden maskinen er fra 2007 så vil jeg anta at disken er SATA, men dette ser du om du tar ut disken.) Dersom det er noe galt med harddisken og dersom dataene er viktige for deg ville jeg nok vurdert datarecoveryfirma som Ibas eller Ahlberg data. Jeg har brukt Ahlberg data en gang tidligere, og de fikset biffen. "No cure, no pay". Dvs. at de ikke tar betalt for jobben om de ikke får ut data. www.ahlbergdata.no Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 IBAS og ahlbergdata er vell 5000++. Lenke til kommentar
bollapinnsvin Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ja, jeg vil regne med det. Derfor er det viktig å se hvor mye dataene er verdt for den enkelte. Jeg betalte ca. 5.000,- mener jeg å huske, men det var det verdt for meg. Hadde MASSE bilder der som jeg ikke hadde andre steder akkurat da. Lærte på den sure måten kan du si. Hehe... Lenke til kommentar
ainahelen86 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Ja jeg håper at jeg klarer å redde alt på.. så får vi se da, men til fremtiden så lurer jeg på om det finnes noen steder å lagre bildene online. at uansett om den eksterne dataen ryker, og den bærbare, så ligger de noen steder? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Kanskje et dumt spørsmål, men har du prøvd å boote på f.eks en Acronis True Image cd? Så kan du kopiere hele partisjonen til en ekstern harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå