Gå til innhold

nye prossesorer?


draboda

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på om det er noen som vet om det er nye prossesorer på vei?

Har tenkt til å kjøpe ny prosessor, ram og HK, men hvis det er nye prosessorer på vei kan jeg vente ett par månder så prisene faller litt.

det er sommer og fint vær så jeg bruker ikke pc'n så mye 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Perscott blir lansert i 4. kvartal.

 

Prescott

"Prescott" er kodenavnet på den nye Pentium 4-kjernen som vil overta etter dagens "Northwood"-kjerne. Prescott er basert på en 0.09 mikrometer produksjonsprosess og vil lanseres senere i år, men trolig ikke før i 4. kvartal. Prosessoren kommer med 1 MB L2 cache og vil operere med en 200 MHz QDR ekstern klokkefrekvens (800 FSB). Den nye kjernen inneholder forbedringer som gjør at Pentium 4 "Prescott" vil kunne operere på opptil 5 GHz. Med Prescott introduserer Intel 13 nye instruksjonssett, blant annet for video-encoding, og dessuten vil Hyper-Threading-teknologien bli forbedret. Forventet frekvens ved lansering er 3.2 GHz.

 

Lenke til kommentar

Kort sagt: Det vil alltid være nye prosessorer like rundt hjørnet. Nå står vi riktignok ovenfor et stort sprang fra både AMD og Intel, men prisene på de gamle prosessorene kommer alltid til å synke med et mer eller mindre jevnt tempo uansett, og de nye tingene som kommer vil naturlig nok være svært dyre.

 

Generelt: Har du lyst på ny PC, kjøp PC når du har råd, med mindre du vet at det kommer et kraftig priskutt i løpet av overkommelig tid.

 

Har du lyst på den nye generasjonen som snart kommer, så må du vente til det blir lansert, og betale dyrt for det, eller vente enda lenger til de begynner å falle i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...