Mann1982 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg får arbeidsavklaringspenger. Hva skjer med min aap beløpet hvis jeg selger f. eks. min TV og sykkel, til en høyere pris enn det jeg har kjøpt, og får penger betalt inn på bank kontoen? Blir aap beløpet automatisk nedsatt eller? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Dette er ikke regnet som inntekt. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Dersom TS selger tven og sykkelen sin så regnes det ikke som inntekt. Dersom han handler inn paller med dette og selger videre med fortjeneste så tøyer TS definitivt grensene. Endret 7. juni 2011 av Illus Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg forutsatte nettopp dette, ettersom han sa "min tv og sykkel". Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Arbeidsavklaringspenger reduseres mot pensjonsgivende inntekt vunnet ved arbeid og visse tilsvarende og tilstøtende inntekter. Inntekt vunnet ved salg av TV og sykkel er kapitalinntekt, og får derfor ikke betydning for AAP, med mindre det skjer i et så stort omfang at du må regnes for å drive næring. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Hva er det "store omfanget"? Jeg mener hva er grensen? Og hva skjer hvis det regnes som en næring? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva er det "store omfanget"? Jeg mener hva er grensen? Og hva skjer hvis det regnes som en næring? At du for eks. kjøper sykkel eller TV for videresalg med fortjeneste. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva er det "store omfanget"? Jeg mener hva er grensen? Og hva skjer hvis det regnes som en næring? Det er ingen fast grense. Vurderingen beror på om du driver virksomhet som er noe mer enn en hobby, herunder om dette er noe som er egnet til å gå med økonomisk overskudd på noe sikt. Dersom du driver næring må spørsmålet om du faktisk er arbeidsufør, og dermed berettiget til AAP, tas opp på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå