Pus_1808 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Først og fremst - ja jeg er en nybegynner på photoshop:) Problemstilling: Jeg laster opp en tegning (en skisse i sort/hvitt) som jeg ønsker å fargelegge i photoshop. Når jeg prøver å fargelegge (uansett hvilken farge) fargelegges KUN det sorte i tegningen, og ikke det hvite. Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Brush - blending mode - står ikke på Normal. Evnt. Blending mode til laget du jobber i er satt til noe annet enn Normal Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg skjønte ikke helt hvor jeg kan endre på det hen, men kanskje du kan fortelle meg hvor jeg skal gå for å gjøre det? Sånn ser det i hvert fall ut, og hver gang jeg skal fargelegge tegningen, fargelegger jeg bare det sorte. Denne versjonen av PS er kun en trial, men det skulle vel ikke ha noe å si?! Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Nest øverst til høyre (eller, ikke helt til høyre). står det Mode:Overlay, sett den til normal. Vil dog anbefale deg å fargelegge på ett nytt separat lag isteden for oppå den gamle tegningen. Du burde vel egentlig lese litt på noen tutorials: http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&q=Coloring+tutorial Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Tusen takk for tipset! Nå fikk jeg det til ved hjelp av en tutorial jeg fant på Deviant art Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå