Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få kontakt med usosial fyr?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Hehe. Nå får jeg prøvd den anonymtingen også :p

Det har seg sånn at jeg er veldig interessert i en gutt. Kanskje forelsket. Men jeg kjenner han nesten ikke. Har hils en gang, snakket kanskje tre-fire setninger sammen. Jeg vil så gjerne bli bedre kjent med ham. Siden jeg går på samme klassetrinn på videregående (sisite) så synes jeg det ville vært helt ok å ta kontakt gjennom facebook eller en felles fest. Greia er at han drikker ikke, er ikke på fest, er ikke på facebook og er vel ganske lite sosial.

Selv om jeg er sikker på meg selv (synes jeg både er søt og interessant), så blir det å gå opp til ham på skolen hvor alle mine venner er flaut. Jo, jeg tør jo å veksle et par ord, men jeg ville jo gjerne finne på noe med ham. Jeg trenger ikke hjelp til generel flørting og sjekking og alt det der. Tror kasnkje han liker meg også. Han sier alltid hei og smiler og greier å blikkflørte de få gangene vi har snakka. Ja ja, det vet jeg jo ikke sikkert. Men hvordan får jeg kontakt i denne situasjonen? Eller tror dere en slik "usosial" gutt ikke er interessert i et forhold?

PS: det haster litt, dette er siste uke med skole!

Postet av anonym: 7d4f8dc66b63d467f2f986ecc8f2770c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt tips!

Men... jeg kjenner han jo egentlig ikke. Tror ikke han vet navnet mitt for eksempel. Vil jo ikke ende opp som stalker heller. Jeg ville nok blitt litt småredd om en fremmed kar sendte meg melding (det har faktisk hendt, når jeg tenker meg om, og det var ikke sjarmerende) :p

Lenke til kommentar

Du kan jo satse på "tilfeldighetene". Altså at dere "tilfeldigvis" skulle samme veien, og tar følge. Eller at dere "tilfeldigvis" sliter med det samme i et fag, og du spør om dere kan jobbe sammen. Spør ham om han har planer for sommeren. Du skal jo "tilfeldigvis" det samme, så møter du han der :)

Det kjøper deg tid og mulighet til å faktisk komme i kontakt :)

Lenke til kommentar

Du kan jo satse på "tilfeldighetene". Altså at dere "tilfeldigvis" skulle samme veien, og tar følge. Eller at dere "tilfeldigvis" sliter med det samme i et fag, og du spør om dere kan jobbe sammen. Spør ham om han har planer for sommeren. Du skal jo "tilfeldigvis" det samme, så møter du han der :)

Det kjøper deg tid og mulighet til å faktisk komme i kontakt :)

Det kan bli mye surr og lite jeg faktisk tjener, kan være heldig og kan være uheldig. Men dette tror jeg passer meg veldig bra! Skal prøve å slenge litt rundt skolen og kanskje kunne slå følge? Jippi!

Lenke til kommentar

Vet du hvor han bor?

Isåfall kan du bare stikke bort en ettermiddag, banke på døren å høre om han ikke vil bli med ut på en spasertur?

Så slipper du all denne "surringen" og "tilfeldighetene".

Og det er faktisk lite som fungerer bedre enn en liten gåtur for å få folk til snakke. Det er iallefall min erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror mobilnummer (eller personlig oppmøte) med invitasjon til filmkveld, kino, bowling, spasertur eller lignende kan fungere.

Det er selvsagt vanskelig å få kontakt med noen når man ikke har en naturlig arena der man møtes. Har dere noen felles interesser som du på naturlig vis kan etablere en samtale på?

Hva er egentlig interessene hans, bortsett fra å ikke feste, ikke drikke og ikke være sosial?

Lenke til kommentar

TS: Hvilke fag hadde dere sammen? Er det noen fag han er spesielt flink i? Er han skoleflink generelt?

Hvis du spør han om hjelp i noen fag, hjelper han villig eller virker han heller likegyldig?

Hvis han alltid virker positiv og hjelper deg er det sannsynlig at han liker deg.

Hvis han liker deg vil han jo ha kontakt med deg, men siden han er sjenert og usosial vet han trolig ikke hvordan han skal starte. Det at du spør om hjelp er i det minste en start på en samtale, som kan lede til noe mer.

Dersom du er mer sikker på at han liker deg kan du forsøke å spørre om noe slik at det blir opplagt at du kun vil være med han. Ei jente spurte en gang meg om jeg kunne bli med henne hjem slik at jeg kunne hjelpe henne å lete etter et gruppearbeid vi hadde gjort på skolen.. :D Det var opplagt, vi var begge klar over det, men kunne likevel late som om vi ikke var det slik at det ikke ble pinlig.

Ellers kan du jo bare prøve å bare be han ut, eller klynge deg på han overalt, det vil kjapt vise seg om han liker deg eller ikke...

Er selv litt usosial, det at meg og kjæresten min fant hverandre startet med at hun spurte meg om hjelp i diverse fag, frem til den dagen hvor hun trengte "hjelp" til å lete etter et gruppearbeid hjemme hos seg... :love:

Det er få sjenerte asosiale gutter som er så heldige at de blir kontaktet, utrolig mange potensielle forhold skjer aldri for sjenerte folk, bare fordi de ikke tok det første steget..

Postet av anonym: 7663195bac24c28c212025a52cd7adde

Lenke til kommentar

Jeg tror mobilnummer (eller personlig oppmøte) med invitasjon til filmkveld, kino, bowling, spasertur eller lignende kan fungere.

Det er selvsagt vanskelig å få kontakt med noen når man ikke har en naturlig arena der man møtes. Har dere noen felles interesser som du på naturlig vis kan etablere en samtale på?

Hva er egentlig interessene hans, bortsett fra å ikke feste, ikke drikke og ikke være sosial?

slik var jeg også for rundt 6år siden. Jeg var en veldig sjenert og uerfaren gutt, og visste ikke helt hvordan jeg skulle komme inn i denne "fest-gjengen" og slike sosiale grupper. Jenter var jeg også redd for.

en dag tok en jente kontakt med meg, og jeg oppdaget at jenter ikke er så skumle likevel. Dette forandret livet mitt til det bedre, og endte opp med at jenter "sloss" litt om meg (to av dem er forøvrig ikke på talefot 6år etter, hehe). jeg ble plutselig mer sosial når jeg oppdaget at folk ikke var så farlige likevel. Nå kan jeg sitte her å humre og tenke på hvordan livet mitt hadde sett ut hvis jeg ikke hadde blitt kontaktet av denne jenta, og dermed kommet meg ut av huset? hvem vet? jeg tror min personlige utvikling har tatt mye lengre tid. pluss at jeg sikkert ikke har kunne feire 5år med kjæresten denne sommeren, for det var hun som først tok kontakt som stakk av med meg til slutt ;)

så til trådstarter; hopp i det og gjør en sjenert gutt glad :D

Postet av anonym: 957454d22f4c5917e881180902dc0a15

Postet av anonym: 957454d22f4c5917e881180902dc0a15

• Liker 9
Lenke til kommentar

slik var jeg også for rundt 6år siden. Jeg var en veldig sjenert og uerfaren gutt, og visste ikke helt hvordan jeg skulle komme inn i denne "fest-gjengen" og slike sosiale grupper. Jenter var jeg også redd for.

Story of my life :p

• Liker 5
Lenke til kommentar

Story of my life :p

du og veldig mange andre ;) det går som regel bra med de fleste ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen fag med ham, desverre. Dessuten er det egentlig for sent å spørre om leksehjelp, siden leksenes tid er over (jippi!). Men tror han er ganse opptatt av skole.

Jeg synes det er veldig gøy å høre at folk virker positive og at en usosial gutt ikke nødvendigvis er uinteressert i en jente.

Jeg har allerede prøvd tre runder med tilfelig surring rundt der han er. I dag tidlig, før skolen, etter skolen og ved fem-tida (da han går på en teatergruppe). Jeg har vel brukt 2 timer og har ikke sett snurten av ham :(

Så jeg begynner seriøst å vurdere å sende ham melding (har også e-post adresse, henger på veggen på skolen). Ellers kan jeg jo vente utenfor klasserommet hans (jeg vet sånn omtrent hva han har når og hvor, siden jeg kjenner en jente i klassen hans såvindt).

Har dere noen tips til hvordan jeg liksom kan spørre om hjelp eller noe lignende, så det blir litt mer kamuflert? Hvis ikke tror jeg at jeg fortsetter å surre rundt i gangene og håpe på å støte borti ham :)

Tusen takk for mye og konkret tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar

TS her :)

Andre dagen jeg har surret rundt skolen. Det går jo greit, kommer bare litt tidligere og går litt senere. Dessuten har ikke SÅ mye jeg må gjøre for tida. Men jeg har enda ikke bompet borti ham.

Kan hende han er syk. Men jeg vil jo så gjerne få kontakt! Jeg forelsker meg veldig sjelden (én gang før). Venninnene mine maser om "hvorfor er ikke han ok?" osv når gutter jeg ikke er interessert i ber meg ut. Men det er denne gutten jeg ser etter. Han stirrer meg i øynene som ingen andre jeg har møtt. Akkurat som han ser rett gjennom meg. Men det er jo litt skremmende også :p

Ikke greit dette her :/

Lenke til kommentar

Hei :)

Vil bare si at jeg så han ikke på skolen i dag heller...

Så, vel, jeg tror det egentlig er for sent, burde jo begynt litt før det var for sent, før siste uken liksom. Og nå på fredag begynner jo sommerferien og til høsten skal jeg reise til Oslo for å studere.

Jeg greier ikke å få sagt hvor leit dette er for meg. Men det gjør skikkelig vondt. Men det har vært fint å kunne dele det. Takk for all velviljen og hjelpsomheten deres :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...