Hedonism Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg har bestilt abonnement hos ny mobiloperatør med porteringsdato 15.06, men må kansellere bestillingen i morgen, da jobben skal ta over ansvaret for privatmobilen min, og jeg må dermed bruke en annen operatør. Er det noen som vet om jeg allerede kan legge inn ny bestilling hos den andre mobiloperatøren like etter jeg kansellerer bestillingen i morgen tidlig, eller om jeg bør vente en dag eller to slik at det ikke blir kluss med ny porteringsbestilling? Endret 6. juni 2011 av Hedonism Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Når du får bekreftet fra operatøren at porteringen er kansellert så er den slettet. Det kan ta noen minutter før den er ute av systemet til NRDB, men det skal ikke være nødvendig å vente noe særlig før du bestiller på nytt hos den andre operatøren. Fra den nye bestillingen blir lagt inn tar det uansett en liten stund før porteringen blir godkjent/avvist i NRDB (alt fra 30 min til et par timer, avhengig av hvor mange porteringer som venter), så om du venter en times tid så bør det ikke dukke opp noen problemer. De fleste operatører forsøker gjerne å bestille portering på nytt når den feiler, og de skal i utgangspunktet ha rutiner for å kontakte deg dersom det oppstår noe som gjør at den ikke kan fullføres. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Tusen takk for raskt og godt svar. Da avbestiller jeg i morgen tidlig, og legger inn ny bestillng når jeg kommer på jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå