FuzzFuet Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hallo, jeg vurderer seriøst å skaffe meg en Chevrolet Camaro fra 67-68, prisen på en i god stand er fort 200-250 000kr. Det er jo en klassisk muskelbil og veteran. Om den blir vedlikehold stiger den i verdi løpen av tiden. Jeg ha ikke noe lån eller noe uoppgjort kreditt fra før og tjener rimelig greit, har et godt forhold til banken. Jeg har aldri søk om lån før så vet ikke så mye om hva som er smart, dumt osv. Så lurer på om dere har noen tips eller erfaringer? Ser AMCAR.no har et medlemstilbud på finansiering. Er 21år og eier ikke noe fast eiendom om det vil ha noe å si. Edit: Her er et godt eksempel på en fin Camaro Chevrolet Camaro RS/SS 1967 Endret 6. juni 2011 av RamboEinar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg trodde ikke at bankene lånte ut penger til gamle biler uten sikkerhet i fast eiendom eller lignende men det er tydelig at det har skjedd en endring der. Nå er det vel strengt tatt ikke spesielt smart å låne 250000kr for å kjøpe en bil du kan kjøre 3 mnd i året hvis du har griseflaks med været. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg trodde ikke at bankene lånte ut penger til gamle biler uten sikkerhet i fast eiendom eller lignende men det er tydelig at det har skjedd en endring der. Nå er det vel strengt tatt ikke spesielt smart å låne 250000kr for å kjøpe en bil du kan kjøre 3 mnd i året hvis du har griseflaks med været. Nå vil jo dette uansett ikke bli noe bruksbil, nermere en "søndagsbil" som man tar vare på og nyter! Den taper seg ikke i værdi. Heller motsatt om den blir vedlikehold, og det vil den bli Om det er smart eller vært pengene man eventuelt taper eller tjener etter jeg eventulet selger den engang er opp til øyet som ser, man lever kun en gang Lenke til kommentar
Morro Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg har hatt vetranbil og fulgt markedet lenge. Det har ikke bare gått opp. Hvis du er ute etter en god investering så invester i noe annet. De fleste biler som har gått opp er det brukt mye penger på, og/eller andre investeringsalternativ har gått mer opp i samme periode. Kjøp ev. veteranbil fordi det er noe du vil holde på med, selv om det koster litt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Som tjue år gammel er det helt sikkert kult med fet bil. For en kvart million får man uten tvil mye moro. Hva hjelper det når du ikke har et skikkelig sted å bo? Første prioritet burde være å skaffe seg selveiende bolig. På Finn.no og diverse fora er det utallige annonser med unge menn som selger bildrømmen på grunn av boligkjøp. Endret 25. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå