Gå til innhold

[Løst] Internasjonalt førerkort klasse A

Anbefalte innlegg

Jeg hentet mitt internasjonale førerkort i dag, og så til min forundring at jeg hadde fått oppført førerkortt klasse A på dette. Dette tilsvarer motorsykkel intil 400 kg i følge det internasjonale førerkortet.

Jeg har på norsk førerkort A1 og M som tilsvarer lett motorsykkel og moped her i Norge.

Jeg lurer da på: Kan jeg, som det står i det internasjonale førerkortet, kjøre motorsykkel inntil 400 kg i utlandet, altså Indonesia?

Edit: Moderator må gjerne flytte innlegget til et mer passende sted. Trafikk? Jus?

Endret av Haageen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du er vant til heftig trafikk hvis du planlegger å kjøre motorsykkel der nede.

Var innom indonesia tidligre og det var 70-80% scootere på heftig traffikerte veier som kjørte forbi på både høyre og venstre, gjerne 4-5 stk. samtidig :ermm:

Tanken på å kjøre der selv var noe skremmende, en ting hadde vært bil, da blir man som oftest ikke skadet ihvertfall.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Hørte med vegvesenet nå, og de kunne melde om at førerkortet ikke gjelder i EU og Shengenland. Men sannsynligvis kan jeg kjøre med stor sykkel i Indonesia.

Takk for hjelp.

Ja, Multisync, hørte det var viktig å sjekke at tuta fungerer på scooteren man leier der. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...