Firkantbar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg hentet mitt internasjonale førerkort i dag, og så til min forundring at jeg hadde fått oppført førerkortt klasse A på dette. Dette tilsvarer motorsykkel intil 400 kg i følge det internasjonale førerkortet. Jeg har på norsk førerkort A1 og M som tilsvarer lett motorsykkel og moped her i Norge. Jeg lurer da på: Kan jeg, som det står i det internasjonale førerkortet, kjøre motorsykkel inntil 400 kg i utlandet, altså Indonesia? Edit: Moderator må gjerne flytte innlegget til et mer passende sted. Trafikk? Jus? Endret 6. juni 2011 av Haageen Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Nå skal ikke jeg påstå noe, men da jeg hadde kun mopedlappen kunne jeg kjøre moped i Tyskland med 8 hester. Hva er et internasjonalt førerkort? Har da kjørt i 20 land med mitt gamle. / rosa Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Man må ha internasjonalt førerkort om man skal til land som USA, Indonesia og sikkert mange andre land også.. Tror egentlig man bør ha det i de fleste land, og spesielt da om man skal leie kjøretøy. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 I USA går det greit å leie bil med standard førerkort. Har heller ikke hørt noen som har blitt avkrevd noe annet når de har blitt stoppet. NAFs beskrivelse av Internasjonalt Førerkort: http://www.naf.no/Bilferie/Forbered-bilferien/Internasjonalt-forerkort/ Lenke til kommentar
multisync Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Håper du er vant til heftig trafikk hvis du planlegger å kjøre motorsykkel der nede. Var innom indonesia tidligre og det var 70-80% scootere på heftig traffikerte veier som kjørte forbi på både høyre og venstre, gjerne 4-5 stk. samtidig Tanken på å kjøre der selv var noe skremmende, en ting hadde vært bil, da blir man som oftest ikke skadet ihvertfall. Endret 13. juni 2011 av multisync Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Hørte med vegvesenet nå, og de kunne melde om at førerkortet ikke gjelder i EU og Shengenland. Men sannsynligvis kan jeg kjøre med stor sykkel i Indonesia. Takk for hjelp. Ja, Multisync, hørte det var viktig å sjekke at tuta fungerer på scooteren man leier der. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå