Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Reklameanalyse, panikk!

Anbefalte innlegg

EDIT: Shit, fant nettopp ut at forumet har en egen del for skole og leksehjelp. Fint om noen kunne flyttet den dit.

Vær hilset kjære folk.

Nå har det seg slik at jeg har eksamen i kommunikasjon og kultur 2 i morgen. jeg droppet helt ut av faget tidlig i høst av forskjellige grunner. Fant ut at jeg måtte melde meg opp som privatist for å få en fullstendig vitnemål. Greit nok, men dette har gjort at jeg har mistet utrolig mye undervisning. Kommunikasjon og kultur 2 har merkelig nok heller ingen lærebok, så jeg sitter her uten noe å støtte meg på. Panikken begynner å komme. Er redd for at det skal komme noen faguttrykk som jeg ikke forstår og derfor stryker.

Litt hjelp hadde vært fantastisk! :)

Overskriften lyder slik:

Reklame - en sjanger i utvikling og endring

Videre: I forberedelsestida skal du arbeide med reklamene nedenfor. Noen av reklamene er

eldre, og noen er av nyere dato. Reklamene dreier seg om enten hvitevarer eller alkohol.

Det kan være nyttig å repetere fagstoff og knytte det til hovedområdene og

kompetansemålene i læreplanen.

Her er noen av bildene: (Store bilder!)

1058498_h647ced49cf9cf7787038_v1252482808_562x450.jpg

1561610_h3e42b182554d077e830e_v1288352539_647x.png

1584494_he08fe641c06cea4a2de4_v1290267263_647x.jpg

Alle bildene, samt hele heftet kan finnes her: (trykk på Kommunikasjon og kultur 2) http://www.udir.no/Artikler/_Eksamen/Forberedelsesdeler-til-eksamen-i-videregaende-opplaring/?WT.ac=forberedelsesmateriell_vgo&boks=2

relevante læreplanmål:

- gjøre rede for ulike teorier om forholdet mellom kultur og tekst

- analysere og drøfte hvordan kulturer utvikles og forandres gjennom kommunikasjon

- gjøre rede for fenomenene tradisjon, modernitet og postmodernitet

- gjøre rede for samspillet mellom ulike uttrykksformer, som språk, bilde, musikk og grafikk i sammensatte tekster fra ulike medier

Akkurat nå er jeg ganske fortvilet. Hadde vært fint om noen kunne sett litt på det sammen med meg :) Har ikke store forventninger. Blir veldig glad for en 3'er, eller om jeg bare får en ståkarakter for så vidt.

Endret av Spelmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Shit, fant nettopp ut at forumet har en egen del for skole og leksehjelp. Fint om noen kunne flyttet den dit.

Velkommen til forumet :)

Fint om du bruker rapport knappen du finner nede til venstre rett under hvert innlegg om du vil kontakte moderator-teamet neste gang.

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med det du lurer på.

Dette innlegget kommenteres pr PM, IKKE i tråden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...