Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista skrur seg av automatisk

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt et rimelig irriterende problem med laptopen min en liten stund, og jeg får den ikke til å fungere. Problemet er som følgende: Jeg sitter å koser meg på laptopen min (vista) og etter en stund kommer det er kjip pipelyd, maskinen fryser seg og deretter skrur den seg av/står i fryst modus til jeg må benytte meg av "svenskeknappen". Problemet forekommer gjerne hvis jeg ser på en youtube video, eller noe i den duren. Jeg har tenkt på å reformatere hele dritten, men har dessverre ikke disken som fulgte med laptopen da jeg kjøpte den. Noen som har noen innspill å komme med, er åpen for alle forslag som leder til noe bra! :yes:

PS: Jeg er ikke veldig flink med data, så vennligst forklar så selv en idiot ville forstått. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om det har kommet noen filer i katalogen C:\windows\minidump

I så tilfelle så legg dem opp på forumet. Dette er errorrapporter av crasher - ihvertfall de som maskinen kan klare å skrive ned når den forstår at det skjer noe galt. Det vil ikke dekke aller typer feil (f.eks. mange hardware-feil) men hvis problemet henger samme med software er det godt mulig du kan finne ut mye nyiig fra de filene.

Å tolke disse filene er noenlunde kompleks. Du trenger et diagnoseprogram og relativt god erfaring med den slags feilsøking for å få noe vetugt ut av rapporten - men det er mange her på forumet som kan være behjelpelig med dette som regel.

Hvis du finner slike filer og legger dem ut kan du gjerne endre slutten av emnetittelen til å si noe som (hjelp å tolke minidump) slik at du får oppmerksomheten til de som kan slikt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...