Futelva Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hei, har satt opp en tentativ liste for en PC som skal stå i stuen. Den skal kobles via HDMI til en Yamaha RX-V 765, som igjen er koblet til en Samsung PS63C7705. Siden kassen skal stå ved siden av benken, er det et poeng at det ikke er et for iøyenfallende kabinett. Den bør videre være så stillegående som mulig. Bruken vil være spill (full HD-oppløsning der det er mulig) og filmtitting. Mine spørsmål er: 1. Virker oppsettet mitt ok til mitt formål? 2. Er det andre, rimeligere oppsett/forslag, som kan innfri i forhold til mine behov? På forhånd takk! Endret 6. juni 2011 av Futelva Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Du bør legge til en ssd eller en annen harddisk som systemdisk og til programmer, da green-disker bare er egnet til lagring, for eksempel en WD caviar black eller samsung spinpoint f3. I tillegg kan det hende det kan lønne seg og legge mer penger i ett skjermkort for eksempel: GTX 560 "Twinforzr II" Edit: Resten av lista derimot så veldig grei ut Endret 6. juni 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Enig med SSD. Får legge til det. Den type skjermkort du linket til, er de (GTX 560) av den rolige sorten, eller er det mye støy? Men, dette ble jo ikke noe billigere... Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Billigere ble det ikke nei Om GTX 560 er av den rolige sorten er jeg litt usikker på, men kjøleren bør dra rundt såpass mye luft at det ikke bør være noe problem. I tillegg tror jeg det skal være mulig og klokke det litt ned for å gjøre det anda stillere med MSI sin egen programvare, men dette er jeg litt usikker på... Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 <Oppdatert liste> Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Ok, siden dustin.no er billigst arbeider jeg derfra. 2TB 5900RPM Green disk Disse er stillere enn 7200RPM-disker Kabinettet er stille og bra 4GB RAM har vært nok for å spille i lang tid, og hvis du vil kutte utgifter er dette et greit sted. i5-2500 koster 100 kr mindre, men siden du er opptatt av støy er det lite vits i overklokking. GA-PH67A-UD3 koster nesten halvparten av Sabertooth P67. Som jeg har nevnt tidligere er det lite vits i overklokking med ekstra støy og varme her. Flere GPUer vil også støye voldsomt, så da er det liten grunn til å ikke velge H67-chipset. Overklokking av prosessor har forøvrig fint lite for seg til spilling med bare et skjermkort. HD 6870 DirectCU er et stille skjermkort som bruker lite strøm, derfor trenger det heller ikke å kjøre opp viftene så voldsomt. Ytelsesmessig er det 5-10% dårligere enn GTX 560 Ti, men det bruker gjennomsnittlig 30W mindre i bruk. Det koster også 500 kr mindre. Billigste Blu-ray brenner på dustin Jeg vet ikke mye om disse, men jeg gjetter på at det ikke er så stor forskjell. Vertex 2 120GB koster 1400 kr, og er mer enn god nok til å gi deg "SSD-følelsen". Du merker langt mer forskjell ved å gå fra HDD til en slik SSD, enn å gå fra en SSD av denne typen til en SSD av typen Vertex 3. Vertex 3 har forøvrig programvareproblemer som gjør den vanskelig å ha med å gjøre på Sandy Bridge-oppsett. CM Hyper 212+ er en billig CPU-kjøler som også støyer mindre enn stock. Et godt kjøp som vil ta litt støy uten å koste i bøtter og spann. XFX Core 650W er en stille PSU som er modulær og har mer enn nok effekt for dette oppsettet. Cooler Master PSUer bør du sky som pesten forresten. Med disse endringene tror jeg du får kutta noen tusenlapper uten å gå noe merkbart ned på ytelse. Endret 6. juni 2011 av arni90 Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 GTX 560 er relativt stillegående. Spessielt om du går for denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635159 Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 @arni90: Nice! Grei nok ytelse til lavere pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå