Glenn Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Edit: Glem det, skjønte hvordan jeg skulle scrolle med touchpaden nå. Endret 23. juni 2011 av Glenn Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Men nå har æ satt inn en SSD ! clean disk. fått installert win 7. hva av drivere bør installeres? Og hvor finner jeg beats audio sys? har leita på hp. Endret 25. juni 2011 av Morten A Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Beats audio finner du her. Ligger i lyddriveren IDT HD. Du har alt av drivere og programvare du vil bruke her. Jeg innstallerte feks HP Support Assistance for å bruke "cool sense" viftestyringa. Endret 25. juni 2011 av lucky666 Lenke til kommentar
lollopop Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Endelig fått pc'en jeg og! Fornøyd så langt. Bare lurer på om hvordan jeg formatert pcen tilbake til kun Windows 7 og kun det uten noe HP care mikk makk. Er det det som heter recovery? Og harddisken lager sånn "klikke-lyd", høres normalt ut men har ikke gjort det på de andre pcene mine. Hvorfor lager den sånn lyd? Takk:) Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Har kjørt SSD ei stund nå, men den er ikke kompis med pcen. Feks hvilemodus/dvalemodus funker ikke. Og slå av pcen heilt går, men alt av lys står på etter dette. Og seinest idag så kom den stygge blåskjermen. Lurer på om det er SSD disken som trenger en update, eller kan det være noe galt med bios? har en intel SSDA2M080G2GC 80GB . Prosessor Intel® Core i7-2630QM CPU @ 2.00GHz 7,4 Minne (RAM) 8,00 GB 7,6 Grafikk Radeon HD 6770M 6,9 Spillgrafikk 4837 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) 6,9 Primær harddisk 36GB ledig (74GB totalt) 7,8 Endret 3. juli 2011 av Morten A Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Har du oppdatert firmware på disken? Last ned "Intel SSD Toolbox" så kan du kjøre noen tester for å se tilstanden på den. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Har du oppdatert firmware på disken? Last ned "Intel SSD Toolbox" så kan du kjøre noen tester for å se tilstanden på den. nei det har jeg aldri gjort, er dette noe som kan gjøres med usb minnepenn? har ikke noen cder liggende Endret 3. juli 2011 av Morten A Lenke til kommentar
lollopop Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 Denne pcen burde vel klare å kjøre League of Legends knirkefritt? Det lagger hos meg. Og når jeg kjører 'can I run it' står det at jeg mangler hardware T&L. Noen somethvodan jeg skrur på det? Bruker hd 6770 skjermkortetnår jeg spiller. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. juli 2011 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Bluetooth'en slutta å virke etter jeg installerte alle oppdateringer på Windows Update, inkludert Service Pack 1. Når jeg trykker på "My Bluetooth" i kontrollpanel, står det øverst i vinduet med rød tekst, "Den vedlagte Bluetooth donglen støttes ikke". Edit: Installerte nye drivere fra HP, så fungerer Bluetooth igjen. Endret 3. juli 2011 av Glenn Lenke til kommentar
Danda Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har også denne maskinen, er veldig fornøyd bortsett fra wifi wireless, formaterte maskinen, og windows 7 jeg installerte fant ikke default drivere, sleit veeeldig lenge med å finne riktig driver, å når jeg fat de fungerer det avogtil dårlig, feks: på ferie å finner ny internett tilgang, så får jeg bare opp begrenset tilgang selv om styrken og alt er i orden, på mobilen fungerte det med engang, vurderer å bytte det kortet, eventuelt prøve nye driver. Har nå bestilt ssddisk 64gig å vanlig hardisk 7400rpm istede for 5400, skal bytte ut dvd-rom med hdd adapter og bruke ssd som operativdisk, bruker ikke dvdrom så mye, kan eventuelt kjøpe en ekstern:) Dama bruker denne maskinen i stede for sin egen fordi hun liker tastaturet bedre, fikk endelig skrudd av lyset på padden! Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 har oppdatert biosen, oppdatert frimwaren til ssd disken fra intel, men likevel har jeg problemer med og få slått av pcen. Selve programmene lukker seg. Men det mekaniske står fortsatt på. Og dessverre får jeg bluescreen i oppstarten med noe 0x0000007B greier. Men klarer å lure den på. Og når det funker går det svimlende fort fra oppstart til windows. Mulig æ må gå tilbake til søppeldisken om ikke æ klarer å løse problemet. Men alt i alt, er jeg dritfornøyd.! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Tenkte på å bytte ut trådløskortet med Intel 6230 a/g/n (http://www.ebay.com.au/itm/New-Intel-6230-802-11a-b-g-n-Wi-Fi-Bluetooth-Combo-Card-/180675564334#ht_2434wt_905) Men dessverre så har HP whitelistet kort i BIOS som betyr at kun det installerte kortet kan benyttes. Har prøvd å finne en moddet BIOS til denne pcen uten hell, så om noen kommer over det, må dere bare si ifra! Har BIOS F.14. Endret 7. juli 2011 av Glenn Lenke til kommentar
Danda Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 hvor kan jeg finne nettverks kort til denne laptopen? har søkt litt rundt men finner ingen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Tenkte på å bytte ut trådløskortet med Intel 6230 a/g/n (http://www.ebay.com.au/itm/New-Intel-6230-802-11a-b-g-n-Wi-Fi-Bluetooth-Combo-Card-/180675564334#ht_2434wt_905) Men dessverre så har HP whitelistet kort i BIOS som betyr at kun det installerte kortet kan benyttes. Har prøvd å finne en moddet BIOS til denne pcen uten hell, så om noen kommer over det, må dere bare si ifra! Har BIOS F.14. Har du testet at intel kortet ikke virker? Syns det høres rart ut. Skal se om jeg kan teste intel 6200 kortet jeg har liggende neste uke. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 http://forums.mydigitallife.info/threads/7033-Insyde-bios-mod-requests./page723 de driver å modder bioser her. har spurt om å få en moddet av de Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Har du testet at intel kortet ikke virker? Syns det høres rart ut. Skal se om jeg kan teste intel 6200 kortet jeg har liggende neste uke. Nei, har ikke bestilt det enda. HP er svært flinke til å whiteliste trådløskort, så det er nok på denne modellen også. Vi får satse på at noen datanerder fikser oss en modda BIOS så vi får bruke hva slags kort vi vil. Er det Bluetooth og WLAN på samme kort på dv6-6071? Klarte ikke å finne noe på nettet om det .. Endret 7. juli 2011 av Glenn Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Øhm ... hvis kortet er whitelisted så betyr det jo at det er godkjent .... er det blacklisted du mener? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Øhm ... hvis kortet er whitelisted så betyr det jo at det er godkjent .... er det blacklisted du mener? Ja, helt riktig. HP har whitelistet kun sitt eget kort, og "svartelistet" alle andre kort. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Ok.. Nå vet jeg ikke hva som skjedde! Satt å surfa på nettet med Chrome, plutselig låste alt seg, og jeg venta en god stund, prøvde alt mulig (ctrl+alt+del), men ingenting skjedde. Så jeg tenkte at jeg må bare skru den av ved å holde inn knappen. Når jeg booter opp på nytt.. Gjett hva. Harddisken er helt død. HP-logoen står bare på skjermen, og det eneste jeg kan trykke er F2. Så kommer det opp: "Boot Device Not Found Please install an operating system on your hard disk. Hard Disk (3F0) F2 System Diagnostics " Jaja.. Får vel ta en telefon til MPX eller HP på mandag jeg da. Dette har jeg aldri opplevd før. Endret 9. juli 2011 av Glenn Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Har du testet at intel kortet ikke virker? Syns det høres rart ut. Skal se om jeg kan teste intel 6200 kortet jeg har liggende neste uke. Nei, har ikke bestilt det enda. HP er svært flinke til å whiteliste trådløskort, så det er nok på denne modellen også. Vi får satse på at noen datanerder fikser oss en modda BIOS så vi får bruke hva slags kort vi vil. Er det Bluetooth og WLAN på samme kort på dv6-6071? Klarte ikke å finne noe på nettet om det .. BT og WLAN er samme kort ja. Selv har jeg per i dag ikke bruk for BT, så det er ikke noe problem for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå