Gå til innhold

HP Pavillion DV6-6071, rimelig gamerbærbar. Test/førsteinntrykk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.

 

Jeg tror jeg går for denne da. Takk for hjelpen! Vet du forresten hvordan det er med viften? Er den bra eller blir PC'en fort varm?

 

Maskinen blir kun lunken på de stedene der man har hendene (tastatur/håndleddstøtter), så varme er sånt sett ikke noe problem.

 

Viften/kjøleløsningen er dog ikke den mest effektive jeg har vært borti, føler luftflyten er for dårlig i forhold til støynivået. Viften surrer rundt som en helt, men skaper lite luftflyt.

 

Støynivået er noe høyt, men føler ikke det er høyere enn for andre maskiner med tilsvarende spesifikasjoner, heller noe lavere.

 

Men om støy er viktig hadde jeg tatt en titt på Asus G53 som er linka litt oppe i tråden, dette er en fysisk større maskin som derfor har plass til en større og mer effektiv kjøler.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg fant en HP PAVILION DV6-6073 CI5 2.3 6GB/750 15.6" som jeg lurte på om jeg burde ta den istedenfor denne selv om den har en mindre kraftig prosessor. Er den virkelig verdt 1.000 kr mer? Den har jo 2 GB mer RAM.

 

Jeg har hørt at det ikke er så stor forskjell på i5 og i7 når det kommer til spill (?) og den vil vel kjøre FM omtrent like bra? :)

Endret av XOCOX
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg fant en HP PAVILION DV6-6073 CI5 2.3 6GB/750 15.6" som jeg lurte på om jeg burde ta den istedenfor denne selv om den har en mindre kraftig prosessor. Er den virkelig verdt 1.000 kr mer? Den har jo 2 GB mer RAM.

 

Jeg har hørt at det ikke er så stor forskjell på i5 og i7 når det kommer til spill (?) og den vil vel kjøre FM omtrent like bra? :)

Er ikke bare prosessor som er ulik der...

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg fant en HP PAVILION DV6-6073 CI5 2.3 6GB/750 15.6" som jeg lurte på om jeg burde ta den istedenfor denne selv om den har en mindre kraftig prosessor. Er den virkelig verdt 1.000 kr mer? Den har jo 2 GB mer RAM.

 

Jeg har hørt at det ikke er så stor forskjell på i5 og i7 når det kommer til spill (?) og den vil vel kjøre FM omtrent like bra? :)

 

Hovedforskjellen er at denne har et MYE svakere skjermkort. HD6770 skjermkortet er lett verdt 1000,- mer enn HD6490.

Lenke til kommentar

Det håper jeg også :)

 

Er ihvertfall en av de maskinene som gir mest ytelse for pengene.

 

Skal ha med min på ferie når jeg reiser til helga, får nok et mer fullstendig inntrykk av den etter å ha brukt den i ferien, er en kompakt (bortsett fra tykkelsen) 15" maskin så den tar ikke altfor mye plass i sekken.

Lenke til kommentar

off topic men når begynner alle laptoper å komme med SSD disk istedenfor harddisk?

 

Den dagen en fornuftig SSD koster samme som en harddisk, dvs lenge til.

 

Enn så lange må man kjøpe SSD selv og sette i, eller gå for dyre maskiner som har SSD. En SSD med brukbar størrelse koster fort 2000,-++ og det er de fleste som kjøper laptop ikke interessert i å betale.

Lenke til kommentar

Om man er fingernem så er det fullt mulig å kjøpe et annet panel via f.eks ebay og sette inn ja.

 

Er en del diskusjon rundt dette på notebookreview.com forumet, hvilke paneler som er best osv.

 

Og ja det er synd man ikke har "selvbygger" muligheten som HP gir i USA, der man kan velge disk, minne, CPU, skjermoppløsning og... farge :) finnes også i sølv versjon der.

 

Et panel som har fått mye positiv omtale er f.eks dette:

 

http://cgi.ebay.co.uk/AUO-B156HW01-V4-V-4-LAPTOP-LCD-SCREEN-15-6-Full-HD-AG-/230493090712

 

AUO B156W01 v4 - matt utgave FullHD LED.

 

Samme panel med glanset overflate heter v5 i stedet for v4: http://cgi.ebay.co.uk/AUO-B156HW01-V-5-V5-LED-15-6-FHD-LAPTOP-SCREEN-NEW-LCD-/230538204874

 

Totalpris med frakt, fortollingsgebyrer, MVA osv havner nok rundt ca 1500,- Ingen upris, men når man kan få en annen maskin MED FullHD display til mindre er det litt dumt + man mister garantier på maskinen osvosv

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Samsung skjermer kan dog være gode de også, alle produsenter har skjermer i forskjellige kvalitetskategorier.

 

CMO skjermen min er jeg godt fornøyd med enda, eneste er at maksimal lysstyrke virker å være lavere enn for de fleste andre skjermer, men nå bruker jeg kun 70-80% lysstyrke, så dette er for meg ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Synes skjermen er ganske ok den.

Til info så bestilte jeg fra MPX, sikkert et annet parti enn fra Dustin.

 

Ser ut som jeg fikk Bluetooth 3.0+HS-kort utfra det jeg kan se i enhetsbehandlingen - på Dustin står det Bluetooth 2.1. :thumbup:

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...