Gå til innhold

HP Pavillion DV6-6071, rimelig gamerbærbar. Test/førsteinntrykk.


Anbefalte innlegg

Vil ikke dette ( http://www.dustinhom...5010546080.aspx ) være et bedre tilbud nå? Bedre skjermkort og koster en drøy 500lapp mer?

 

Etter min mening, ja. Bedre skjermoppløsning, og med et skjermkort som tåler det. Og så slipper man å være usikker på HP's byggekvalitet, varme og støy. I hvert fall hvis det først og fremst er en spillbærbar man er ute etter.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke dette ( http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx ) være et bedre tilbud nå? Bedre skjermkort og koster en drøy 500lapp mer?

 

Jo med nedsatt pris så er dette på mange måter et bedre kjøp.

FullHD skjerm og litt kraftigere grafikk, samt bedre kjølesystem.

 

Men du mister en del batterilevetid da man ikke kan bruke intel grafikk på G53, og maskinen er stygg som fy etter min smak.

 

Om du velger å spille i maksimal skjermoppløsning vil jeg nesten tro HP'en gir bedre fps grunnet den lave oppløsningen.

Lenke til kommentar

Hvilket wifi-kort er det på denne?

I følge enhetsbehandling: RAlink RT5390.

 

I følge klisteret på maskinen skal den ha et broadcom BCM94313HMGB.

 

Det er godt mulig at det er et broadcom kort med ralink brikke og at de bruker en standard RAlink driver, slik at den identifiseres som et RALink kort.

 

Eventuelt så er klisteret på undersiden feil. Orker ikke skru opp maskinen for å sjekke nå :p

 

Kortet virker å gi lav latency som er bra, men rekkevidden er ikke noe å skryte av. Rett under basestasjonen er jeg på 4/5, på soverommet 1/5. Med intel kort er jeg på 5/5 i hele leiligheten, med enkelte hopp ned til 4/5 på soverommet som er lengst borte fra ruteren.

 

Så om du har dårlig signal og klarer deg uten bluetooth; skaff deg et intel kort og sett i, koster et par hundre + frakt.

Lenke til kommentar

Ok, takk.

Hva er maks hastighet du får på dette kortet?

På andre fora skriver man at det klarer maks 72 Mbps, siden det er bare single band støtte. Irriterede at de ikke kan sette inn skikkelige kort.

Kort som støtter 5 GHz er det jo nesten helt slutt på som standard.

 

 

Var å sjekka tilgjengelige drivere på HP sine hjemmesider, der var drivere til Intel WLAN listet opp.

Så noen maskiner av samme modell leveres også med Intel, kanskje man er heldig.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

veldig fornøyd sålangt med pcen ! venter på windows cden så skal jeg hive inn ssd disken.

skjermen er veldig fin. ikke noe monsterpc som asus sin gamingpc er, er jo som å ta med seg badevekta iforhold til denne!

 

godt fornøyd sålangt, tastaturet var veldig behagelig!

 

mest av alt kunne æ tenkt å få av det hp lyset bak pcen

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

Så dette er en PC som anbefales?

 

Jeg skal kjøpe en ny PC som skal kjøre Football Manager med STOR database raskest mulig og jeg har satt maks pris på 7k. Jeg har sett på en del billigere PC'er, men dette er den beste Laptopen man får for maks 7k til spilling?

Lenke til kommentar

Skjermkort har minimal betydning for FM. Den enkle 3D-grafikken som er der, skal kunne fikses av den innebygde chip'en i moderne prosessorer.

 

Det er prosessorstyrke og RAM du skal se etter.

 

Da kan du i tillegg til maskinen denne tråden handler om, se på f.eks. Asus N53SV -15 tommer, eller Asus N73SV - 17 tommer, eller Acer Aspire 5750G - 15 tommer.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Asus bedre pc'er? Vel, Asus har en noe bedre historikk når det gjelder hyppighet av feil, og generell byggekvalitet enn det f.eks. HP Pavilion og Acer Aspire har hatt, det er ikke til å komme utenom. Men utover det er de hverken bedre eller dårligere på noen måte, skulle jeg mene.

 

Må få legge til at HP'en er litt bedre til andre spill enn FM da, da skjermkortet i den fremdeles er bedre enn GT 540M som sitter i dem jeg lenket til.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ok ;)

 

Jeg lurer litt på hvordan viften er på den Aceren og om det evt. går an å finne en PC med de samme specs'ene bare med mindre hardisk?

 

Jeg trenger ikke så stor hardisk for min del. Jeg kan si 300-500 GB burde holde i massevis. Bare for å trekke ned prisen litt. :)

Endret av XOCOX
Lenke til kommentar

Ok, Jeg kan ikke så mye om PC'er så jeg spør mest mulig for å lære mest mulig :)

 

Jeg tror nok jeg går for den, mest sannsynlig. Jeg lurte litt på hvor dårlig det skjermkortet egentlig er hvis jeg mot for modning skulle spille ett spill som krever mer av skjermkortet?

Lenke til kommentar

Skjermen på disse maskinene har en oppløsning på 1366x768, og da kan du regne med å kunne spille de fleste spillene med medium innstillinger på grafikken, i hvert fall. Med skjermkortet som sitter i HP'en, skal du klare å øke grafikkinnstillingene litt, og endel spill skal nok kunne kjøres medium +, eller kanskje til og med nær maks, i noen tilfeller.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...