Gå til innhold

HP Pavillion DV6-6071, rimelig gamerbærbar. Test/førsteinntrykk.

Anbefalte innlegg

La inn world of warcraft. På ultra er spillet helt greit spillbart med rundt 35-40fps på de travleste plassene.

Holder på å legge inn Duke Nukem forever via steam nå, kjøpte det mest for nostalgia verdien. ;)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duke nukem forever går silkeglatt på ultra, spillt i 1,5 time og merka ingenting til throttling eller andre uting.

Her er makstemps etter å ha spillt i 1,5 timer. De er høye men det burde ikke by på problemer så lange man passer på å blåse støv av vifta/kjøleribba innimellom.

Skjermkortet er klokket til 800/900MHz.

post-3674-0-41174900-1307789682_thumb.png

Lenke til kommentar

men tilkobling til ekstern skjerm, er vel en ann oppløsning på den man kan velge?

sitter å sikler fælt her på dv6 men er litt lav oppløsning

Ja, på hdmi kan man velge opp til fullHD oppløsning, på VGA er jeg usikker, men tror maksoppløsningen på VGA kontakten er 2048 x 1536.

Lenke til kommentar

men tilkobling til ekstern skjerm, er vel en ann oppløsning på den man kan velge?

sitter å sikler fælt her på dv6 men er litt lav oppløsning

Ja, på hdmi kan man velge opp til fullHD oppløsning, på VGA er jeg usikker, men tror maksoppløsningen på VGA kontakten er 2048 x 1536.

må vel være den beste pcen pr.dags dato med disse spesifikasjonane til denne prisen.

i april kjøpte æ en 6059eo 17" hp med sandy bridge, retunerte den pga tastaturet det hørtes ut som et fuglekor som satt på skuldra mi. men ellers var æ veldig fornøyd! tror skjermen var HD+ bright et eller anna.

må tenkte litt mer på denne, frister veldig!

Lenke til kommentar

Regner med at 6xxx modellene snart blir byttet ut med 61xx modeller, forskjellen er at disse har ny versjon av HD6770 + nye drivere som støtter "autoswitching" ala nvidia optimus. 61xx er for salg i USA allerede.

Dette er IKKE POSITIVT slik jeg ser det, man mister helt muligheten til å velge hvilket skjermkort man vil bruke og driverstøtten er helt forferdelig per dags dato. Ca 80% av spill/applikasjoner vil per default kjøre på intel grafikk, slik at man må manuelt inn i catalyst control center og legge til spillet manuelt at det skal kjøre på AMD kontrolleren

Jeg har alltid sett på dagens løsning som et fortrinn over Nvidia da man alltid vet hvilket kort man bruker, at skjermen flimrer og at man må stenge ned visse programmer for å bytte kontroller har for meg ikke vært et stort minus.

Heller en litt "enkel" løsning som fungerer, enn en avansert løsning som ikke fungerer!

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Ved nettsurfing er den stillegående. Det kan dog gå lenge fra du har spillt et spill til vifta slår seg ned på laveste nivå. Så vidt jeg har lagt merke til er det 4 eller 5 hastigheter på vifta.

1: ~lydløs (dvs på nivå med vanlig romstøy/HDD som snurrer osv).

2: Svakt sus (tipper ca 30db)

3: Støyende (tipper ca 35db+)

4: Ganske støyende (Tipper ca 40db)

Vanskelig å forklare støynivået :p

Sammenlignet med min Acer 3820TG føles maksimalt støynivå ca 3 ganger så høyt, men nå er 3820TG en SVÆRT stillegående PC ( målt i tester til ca 33db ved full belastning).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...