The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Folk blir dritt lei det samme år etter år. Dere kan ikke bare sitte å ruge på det samme gamle UI'et bare fordi dere liker slikt det er. OS'et må vidreutvikles og gjøres helt om om iOS skal klare å få mange nye brukere. Hvorfor selges det da flere og flere enheter med iOS? Hvorfor er da iOS større enn Android (ifølge tallene (for USA) de presenterte)? Hvorfor ødelegge noe som fungerer? Operativsystemet kan videreutvikles selv om grensesnittet forblir det «samme». Flere og flere? Se heller på hvordan Android selger unna du. Her snakker vi å selge i bøtter og spann. Antall solgte iOS enheter har ikke steget noe særlig de 2 siste årene. Eller kanskje etter at den første iPad'en kom ut så steg tallet litt. Men sånn totalt sett så er det ikke mye stigningen for iOS når man ser på hvor godt Android selger unna. Uansett. Bare det at themes ikke er mulig i iOS 5 er latterlig. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Det er så mange forskjellige Android-versjoner ute og går at jeg blir kvalm. Legg til at Google holder tilbake kildekoden til nettbrettversjonen så ser du et åpent økosystem som egentlig er lukket. Folk klager massivt på Apple sine lukkede løsninger.. Er det ingen her som har sett på Google sine ? De er hakket værre for øyeblikket. Android selger i bøtter og spann fordi hardwareversjonene blir pumpet ut fortere, og fortere. Bare se på HTC. Det går nesten ikke en dag uten om at jeg hører om en ny HTC-Mobil, eller at modell det og det eeeendelig har fått versjon 2.2 av dette tulle-oset. Skal legge til at jeg har prøvd iOS, Android og Symbian, så er ikke helt ukjent med de forskjellige. Men per nå er Apple overlegne på optimalisering av hardware, at de lanserer modeller folk virkelig vil ha og en grei utviklingssyklus. At det er et lukket økosystem stemmer, men hver og en får bestemme om de vil være med på den moroa. Endret 6. juni 2011 av SpecialForce Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Uansett. Bare det at themes ikke er mulig i iOS 5 er latterlig. Jeg forstår ikke hvorfor. Du kan ha så mange themes du bare vil på Android-telefonen din. Hvorfor bruker du da så mye tid på å rakke ned på iOS? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Uansett. Bare det at themes ikke er mulig i iOS 5 er latterlig. Jeg forstår ikke hvorfor. Du kan ha så mange themes du bare vil på Android-telefonen din. Hvorfor bruker du da så mye tid på å rakke ned på iOS? Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Kunne ikke brydd meg mindre, har aldri byttet dette på noen av telefonene jeg har... Hvis telefonen har et plagsomt "live wallpaper" så er det ofte det første jeg fjerner. Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. Oi faen... Jeg glemte at du som vanlig driver å troller i Apple trådene... En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Ehh... Hva tror du Windows og OS X har gjort de siste 10 årene? Endret 6. juni 2011 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Jeg syns iOS ser best ut, derfor velger jeg iOS. Vi kan gjerne diskutere mer detaljert rundt grensesnitt, men det får bli i en annen tråd. Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Skjerp deg. Hvis du ikke klarer å holde deg saklig kan du forlate tråden, eller fortsette og se hva som skjer. 4 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Raptor' timestamp='1307396839' post='17860170']Ehh... Hva tror du Windows og OS X har gjort de siste 10 årene? Ok, la oss få dette sagt. Kan du skifte på themes i Mac OSX, sånn rett ut av boksen ? Det kan du med Windows. Poenget er at du kan sikfte på Themes. Bare det å kunne skifte på themes er en lang vei mot å kunne tilfredstille kundene sine. For selv om dere lever i 2007 enda, så betyr ikke det at alle andre gjør det. Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Jeg syns iOS ser best ut, derfor velger jeg iOS. Vi kan gjerne diskutere mer detaljert rundt grensesnitt, men det får bli i en annen tråd. Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Skjerp deg. Hvis du ikke klarer å holde deg saklig kan du forlate tråden, eller fortsette og se hva som skjer. Fortell meg på hva som er så "best" med å se på et hav av ikoner med samme farger dagen lang? Så du tror ikke at iOS 5 hadde vært best / mye bedre om du kunne ha fått det utsende som DU synes er best i stedet? Seriøst, om dere ikke er enig med det siste jeg sa der, da er det noe som er galt. Og om det hadde vært mulighet for themes, så har ikke dere trengt å bytte noe themes. Dere kunne bare ha brukt det samme orginale themet om dere virkelig elsker det. Bare det å kunne få themes muligheten er en ekstra fin mulighet for de mange der ute som faktisk vil ha muligheten til å kunne skifte på dette. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hvordan kan jeg, som "mobilfikser" i en bedrift med ca 400 Iphone-brukere, ta backup av Iphone heretter? Et fåtall av brukerne har Apple ID. Vil den gamle Itunes-løsningen fungere videre? Vil OTA-oppdatering ta automatisk backup av apps og innstillinger uten Apple ID? Endret 6. juni 2011 av Khaffner Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 AirPlay Mirroring for iPad 2.. Det var den beste nyheten syntes jeg.. Apple TV også airplay mirroring liker jeg tanken på.. Ipad 2, Apple TV og B&W zeppelin air vurderer jeg personlig.. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 slik jeg forstod det så kutter de ikke ut itunes løsningen. men har trådløs sync i tillegg. så folk får faktisk et valg. iiik! Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Du må ha en ekstremt slitsom hverdag hvis du skal irritere deg på vegne av andres valg. Eller oi, faen glemte at DU vet hva som er best for meg. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Du må ha en ekstremt slitsom hverdag hvis du skal irritere deg på vegne av andres valg. Eller oi, faen glemte at DU vet hva som er best for meg. Det er ikke snakk om jeg vet hva som er best for dere. Jeg bare vet det at folk liker å kunne ha mulighet til forskjellige ting. Selvfølgelig trenger ikke dette å være nyttig for dere. Men det er faktisk VELDIG mange der ute som ønsker seg muligheten til å kunne sette opp telefonene sine etter demmes EGET behov. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Du må ha en ekstremt slitsom hverdag hvis du skal irritere deg på vegne av andres valg. Eller oi, faen glemte at DU vet hva som er best for meg. Det er ikke snakk om jeg vet hva som er best for dere. Jeg bare vet det at folk liker å kunne ha mulighet til forskjellige ting. Selvfølgelig trenger ikke dette å være nyttig for dere. Men det er faktisk VELDIG mange der ute som ønsker seg muligheten til å kunne sette opp telefonene sine etter demmes EGET behov. Skjønner tankegangen din. Og er enig i det du sier her. Men poenget forblir at de som er opptatt av editering av telefonen på denne måten velger en Android-løsning. Jeg synes det derfor blir mot sin hensikt å si at iOS brukere må våkne opp og skjønne hva man går glipp av. Jeg er meget komfortabel med iOS, og har ikke behov for for disse ekstra finnessene. Hadde ikke akkurat klagd om det hadde blitt inkludert i en oppdatering, men behovet er ikke på langtnær så stort at det trekker ned den generelle brukeropplevelsen. 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hallo. Synes dere det er gøy å se på samme fargene og på hvordan utsende er år etter år? Så dere vill absolutt ikke ha muligheten til å kunne forandre på hvordan ting ser ut etter hva dere synes er best og ikke hva Apple synes er best? Eller oi, faen glemte at Steve Jobs vet hva som er best for dere. En dag må dere jaggu meg våkne opp å innse at man ikke kan leve på samme UI i 4+ år. Det er galskap. Du må ha en ekstremt slitsom hverdag hvis du skal irritere deg på vegne av andres valg. Eller oi, faen glemte at DU vet hva som er best for meg. Det er ikke snakk om jeg vet hva som er best for dere. Jeg bare vet det at folk liker å kunne ha mulighet til forskjellige ting. Selvfølgelig trenger ikke dette å være nyttig for dere. Men det er faktisk VELDIG mange der ute som ønsker seg muligheten til å kunne sette opp telefonene sine etter demmes EGET behov. Skjønner tankegangen din. Og er enig i det du sier her. Men poenget forblir at de som er opptatt av editering av telefonen på denne måten velger en Android-løsning. Jeg synes det derfor blir mot sin hensikt å si at iOS brukere må våkne opp og skjønne hva man går glipp av. Jeg er meget komfortabel med iOS, og har ikke behov for for disse ekstra finnessene. Hadde ikke akkurat klagd om det hadde blitt inkludert i en oppdatering, men behovet er ikke på langtnær så stort at det trekker ned den generelle brukeropplevelsen. Med at AppStore er så bra (som mange sier), så skal det ikke være noe problem å kunne lage til Themes support og at Apple kan lage til en egen Themes seksjon på AppStore hvor alle kan legge ut sine themes som er gratis eller som koster penger. Også er det heller ikke vanskelig å bare legge en Themes menu under Instillinger hvor man kan velge mellom de forskjellige themene man har lastet ned. Du trenger ikke å være en rakettforsker for å få dette til. Får dere iTunes til, så får dere jaggu meg themes til uten problem. Og dette vil heller ikke gjøre opplevelsen noe mere vanskelig med at det faktisk er vanskeligere å sette opp sitt eget Wi-Fi hotspot under Instillinger. Så da burde absolutt alle klare dette med themes. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Har du tenkt over det at kanskje ikke eplefolk flest vi ha den muligheten og de som vil ha den kjøper seg en Android...!? Skjønner ikke helt din trang til at Iphone MÅ ha den mulighete.. Endret 6. juni 2011 av HooligaNs117 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Har du tenkt over det at kanskje ikke eplefolk flest vi ha den muligheten og de som vil ha den kjøper seg en Android...!? Skjønner ikke helt din trang til at Iphone MÅ ha den mulighete.. Dere er jo så trangsynte at dere ikke engang ser fordelen med å ha themes. Fordelen med å ha themes er at iOS kan bli bedre for enda flere folk, og at iOS kan se mere moderne ut. Jeg får ikke akkurat et godt inntrykk av iOS 5 med at det ser ut som at iOS 5 kommer i fra 2007. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Har du tenkt over det at kanskje ikke eplefolk flest vi ha den muligheten og de som vil ha den kjøper seg en Android...!? Skjønner ikke helt din trang til at Iphone MÅ ha den mulighete.. Dere er jo så trangsynte at dere ikke engang ser fordelen med å ha themes. Fordelen med å ha themes er at iOS kan bli bedre for enda flere folk, og at iOS kan se mere moderne ut. Jeg får ikke akkurat et godt inntrykk av iOS 5 med at det ser ut som at iOS 5 kommer i fra 2007. Heldigvis får her som bryr seg om hvilket inntrykk du får. IOS ble nettopp bedre, noe som gjør at vi som er fornøyd med ios 4.3 blir mer fornøyd med ios 5. Og med iCloud og de nye funksjonene som er i ios 5 så ser jeg mange fordeler med å fortsette med ios enheter. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Dere? Nå har jeg faktisk Android selv mens samboeren har en Iphone4. Må si jeg er veldig missunelig på Appstore (mange gode kvalitets apps i forhold til veldig mye av søppla på Android market) Blir spennede å se flere av forandringene som kommer. Mange av dem merker sikkert ikke den vanlige brukeren. Er to ting du burde lære deg Vindi: If it works, dont fix it! og Keep it simple stupid! Dette er tydeligvis noe Apple har i tankene så hvorfor ødelegge allerde en super tlf med Widgets og themes.. Hvis du prøver å se på Android og iOS som to forskjellige nisjeprodukt så kanskje du kan komme over manglene du mener iOS har.. Endret 6. juni 2011 av HooligaNs117 1 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Har du tenkt over det at kanskje ikke eplefolk flest vi ha den muligheten og de som vil ha den kjøper seg en Android...!? Skjønner ikke helt din trang til at Iphone MÅ ha den mulighete.. Dere er jo så trangsynte at dere ikke engang ser fordelen med å ha themes. Fordelen med å ha themes er at iOS kan bli bedre for enda flere folk, og at iOS kan se mere moderne ut. Jeg får ikke akkurat et godt inntrykk av iOS 5 med at det ser ut som at iOS 5 kommer i fra 2007. Problemet ditt er at du bruker negativt ladede ord for å få frem meningene dine. Apple brukere er ditt og apple brukere er datt. Du må skjønne at ingen velger en apple-telefon i håp om themes-mulighet. Kjøper du deg en iPhone kjøper du også begrensningene/mulighetene til iOS. Er du misfornøyd med dette har du åpenbart ikke gjort nok research på produktet, eller så passer rett og sett ikke software-løsningen deg. Personlig bryr jeg meg ikke om themes, modifisering og personlig utseende. Fordi: Jeg mener apple har funnet en brukervennlig og solid løsning på app-organiseringen. Til mitt bruk hadde ikke themes-funkjsonen gitt mer funksjonalitet enn et annerledes utseende. Dermed veier ikke dette tungt sett i en hel brukeropplevelse av produktet i helhet. Du kan ikke snakke for andre, og jeg kan ikke snakke for deg. Men kom ikke her og fortell meg at jeg er trangsynt fordi jeg ikke deler ditt synspunkt! 4 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Har du tenkt over det at kanskje ikke eplefolk flest vi ha den muligheten og de som vil ha den kjøper seg en Android...!? Skjønner ikke helt din trang til at Iphone MÅ ha den mulighete.. Dere er jo så trangsynte at dere ikke engang ser fordelen med å ha themes. Fordelen med å ha themes er at iOS kan bli bedre for enda flere folk, og at iOS kan se mere moderne ut. Jeg får ikke akkurat et godt inntrykk av iOS 5 med at det ser ut som at iOS 5 kommer i fra 2007. Problemet ditt er at du bruker negativt ladede ord for å få frem meningene dine. Apple brukere er ditt og apple brukere er datt. Du må skjønne at ingen velger en apple-telefon i håp om themes-mulighet. Kjøper du deg en iPhone kjøper du også begrensningene/mulighetene til iOS. Er du misfornøyd med dette har du åpenbart ikke gjort nok research på produktet, eller så passer rett og sett ikke software-løsningen deg. Personlig bryr jeg meg ikke om themes, modifisering og personlig utseende. Fordi: Jeg mener apple har funnet en brukervennlig og solid løsning på app-organiseringen. Til mitt bruk hadde ikke themes-funkjsonen gitt mer funksjonalitet enn et annerledes utseende. Dermed veier ikke dette tungt sett i en hel brukeropplevelse av produktet i helhet. Du kan ikke snakke for andre, og jeg kan ikke snakke for deg. Men kom ikke her og fortell meg at jeg er trangsynt fordi jeg ikke deler ditt synspunkt! Dere er trangsynte fordi dere tror at det Apple leverer er det beste for alle og at det ikke er bedre med at dere kan velge selv. Som jeg så tidligere, om dere absolutt elsker det themet dere har nå, så er det ingen som tvinger dere til å skifte themes om det er mulighet til det. Og er akkurat her dere failer totalt med å se nytteverdien med themes. Har du tenkt over det at kanskje ikke eplefolk flest vi ha den muligheten og de som vil ha den kjøper seg en Android...!? Skjønner ikke helt din trang til at Iphone MÅ ha den mulighete.. Dere er jo så trangsynte at dere ikke engang ser fordelen med å ha themes. Fordelen med å ha themes er at iOS kan bli bedre for enda flere folk, og at iOS kan se mere moderne ut. Jeg får ikke akkurat et godt inntrykk av iOS 5 med at det ser ut som at iOS 5 kommer i fra 2007. Heldigvis får her som bryr seg om hvilket inntrykk du får. IOS ble nettopp bedre, noe som gjør at vi som er fornøyd med ios 4.3 blir mer fornøyd med ios 5. Og med iCloud og de nye funksjonene som er i ios 5 så ser jeg mange fordeler med å fortsette med ios enheter. Her er deres problem. Du tror at jeg er den eneste i verden som synes at themes er en fin ting å ha? Om du ikke er helt på bærtur, så finnes det mange millioner mennesker ute i vedren som sier det samme som meg uansett på hva dere tenker. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå