UrgeLoL Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) http://www.macrumorslive.com/ Sitter å ser på live bloggingen til macrumors. Ser ikke dumt ut, en del viktig endringer som nok gjør iPhone tilnærmelig for veldig mange som i dag ikke ønsker å bruke ios, og opplevelsen bedre for de som allerede bruker ios. Over the air updates Notification center Aktivering av ny ios device skjer uten pc. Ny mail app Ny camera app Tabbed browsing i safari 425 tusen apps i appstore, 90 tusen av de til iPad. ny messaging service for ios 5 brukere. iMessage-Text messages, photos, videos, contacts, group messaging. Wifi itunes sync. Endret 6. juni 2011 av UrgeLoL Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Mye Android-herming blant nyhetene, nesten i meste laget. Spesielt notification-systemet ser ut som en blåkopi, og det blir morsomt å se om det at man nå kan bruke telefonen sin uten å koble til en PC blir sett på som en revolusjonerende oppfinnelse :-) På den andre siden sett er jo hele Android i seg selv en slags iOS-ripoff med nogo attåt, så at Apple stjeler de beste ideene fra Android er ikke så veldig opprørende. I praksis gjør det bare iOS mer attraktivt, siden funksjonaliteten blir mer og mer lik og iOS fortsatt har fordelen med en mer velutstyrt og velsmurt applikasjonsbutikk. Så ... absolutt en kraftig og god oppdatering av iOS, selv om den kanskje setter spikeren i kista for det siste Apple måtte ha av rykte som innovative med denne haugen av nye "me too"-features. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) iCloud virker meget bra.. Genialt at man kan synce musikksamlingen på pcen til iCloud. Sanger som matcher med sanger på itunes synces tvert, resten lastes opp. Endret 6. juni 2011 av UrgeLoL Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hmmm ... så iCloud er en cloud-løsning som sørger for at musikken din blir automatisk syncet til alle iOS-dingsene dine, samt alle iTunes-installasjonene dine, for 200 kr/år. Det er en merkelig implementasjon av et cloud-system, innholdet blir bare mellomlagret en stund i skye. Annet innhold lagres riktignok gratis, og tjenesten iTunes Match virker spennende (selv om jeg hadde håpet at den skulle støtte gjenkjenning av CDer slik at jeg slapp å rippe alle CDene mine for å få disse musikkfilene fra Apple). Synes egentlig at iMessage ser kulere ut! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Tja. icloud virker som en lovende tjeneste. Når det gjelder ios5 så vil jeg ikke akkurat si at jeg er imponert, heller skuffet. ios4 henger etter android på en rekke områder, hadde forventet at ios5 kom til å inkludere det samme + "litt til". Det er flott at man endelig ordner opp i notifications, wifi itunes sync og at man endelig kan få ta bilder med volumknappen (synd med den appen som allerede muliggjorde dette), men det er jo ingenting vesentlig nytt her. imessage burde minst inkludert tjenester som chat på facebook og msn, det er ikke akkurat mange i vennegjengen min som har iphone. Endret 6. juni 2011 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Joda, det kommer jo veldig ann på øyet som ser. Jeg ser bare færre og færre grunner til å vurdere å begynne å bruke android fast igjen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Joda, det kommer jo veldig ann på øyet som ser. Jeg ser bare færre og færre grunner til å vurdere å begynne å bruke android fast igjen. Jeg regner med at det utelukkende dreier seg om at ios5 fokuserer på å komme seg på samme nivå som android, og at det derfor ikke er store poenget i å bytte til et os som tilbyr det samme Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Nja.. gikk nå heller tilbake fordi jeg savnet en del apps(appstore som er overlegent android market), dårlig optimaliserte skall, telefoner som blir treige etter 2-3 uker osv osv. Jeg savnet jo selvfølgelig en del ting, men synes det å ha en telefon jeg kan stole på og som gir en god brukeropplevelse er viktigere enn å se hvordan været er nå, widgets osv osv. Android vil nok i fremtiden også være os'et med mest features og mulighet for customisering. Men er ikke alle som MÅ ha dette. Og nå kommer jo ios5 med en god del av de tingene jeg hører en del android elskere på forumet gnåle om konstant, så de må da endelig bli fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Nja.. gikk nå heller tilbake fordi jeg savnet en del apps(appstore som er overlegent android market), dårlig optimaliserte skall, telefoner som blir treige etter 2-3 uker osv osv. Jeg savnet jo selvfølgelig en del ting, men synes det å ha en telefon jeg kan stole på og som gir en god brukeropplevelse er viktigere enn å se hvordan været er nå, widgets osv osv. Android vil nok i fremtiden også være os'et med mest features og mulighet for customisering. Men er ikke alle som MÅ ha dette. Og nå kommer jo ios5 med en god del av de tingene jeg hører en del android elskere på forumet gnåle om konstant, så de må da endelig bli fornøyd. Ang apps så går det vel fortsatt begge veier, er fortsatt en rekke interessante apps til android som dessverre ikke har funnet sin vei til ios enda. Forøvrig synes jeg det begynner å bli litt vel mange kloner på begge plattformene, med en gang det kommer en suksess så kommer det en rekke etterligninger. Dog ser jeg ikke helt logikken bak tilnærmingen "og nå kommer jo ios5 med en god del av tingene jeg hører en del android elskere på forumet gnåle om konstant". Mesteparten av tingene har jo ios brukerne selv mast om i en årrekke, og det er også slik det burde fremstilles. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) http://www.macrumorslive.com/ Sitter å ser på live bloggingen til macrumors. Ser ikke dumt ut, en del viktig endringer som nok gjør iPhone tilnærmelig for veldig mange som i dag ikke ønsker å bruke ios, og opplevelsen bedre for de som allerede bruker ios. Over the air updates Notification center Aktivering av ny ios device skjer uten pc. Ny mail app Ny camera app Tabbed browsing i safari 425 tusen apps i appstore, 90 tusen av de til iPad. ny messaging service for ios 5 brukere. iMessage-Text messages, photos, videos, contacts, group messaging. Wifi itunes sync. Var dette alt som kom i iOS 5 :!: ? I så fall var det jo en meget beskjeden oppdatering. Jeg hadde forhåpninger på at iOS 5 ville komme med masse mere ting som er meget nyttig. Men er jo ikke noe bombe når man vet hvordan Apple har oppdatert iOS de siste årene. EDIT: Men må jo ha det sagt da: Over the air updates. Det var jaggu meg på tide. Dette var jo selvfølgelig bra. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hmmm, er det dette de kaller en "major release"? Hva er da en "minor release", ny farge på slideren? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Var dette alt som kom i iOS 5 :!: ? Nei. Det kommer over 200 nye funksjoner i iOS 5, men kun et fåtall ble presentert på fremvisningen. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Var dette alt som kom i iOS 5 :!: ? Nei. Det kommer over 200 nye funksjoner i iOS 5, men kun et fåtall ble presentert på fremvisningen. Noen plasser hvor disse tingene er skrevet opp? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 http://www.macrumorslive.com/ Sitter å ser på live bloggingen til macrumors. Ser ikke dumt ut, en del viktig endringer som nok gjør iPhone tilnærmelig for veldig mange som i dag ikke ønsker å bruke ios, og opplevelsen bedre for de som allerede bruker ios. Over the air updates Notification center Aktivering av ny ios device skjer uten pc. Ny mail app Ny camera app Tabbed browsing i safari 425 tusen apps i appstore, 90 tusen av de til iPad. ny messaging service for ios 5 brukere. iMessage-Text messages, photos, videos, contacts, group messaging. Wifi itunes sync. Var dette alt som kom i iOS 5 ? I så fall var det jo en meget beskjeden oppdatering. Jeg hadde forhåpninger på at iOS 5 ville komme med masse mere ting som er meget nyttig. Men er jo ikke noe bombe når man vet hvordan Apple har oppdatert iOS de siste årene. EDIT: Men må jo ha det sagt da: Over the air updates. Det var jaggu meg på tide. Dette var jo selvfølgelig bra. Lurer på om jeg skal gidde å leite opp en tåpelig kommentar fra deg for en stund siden. Var noe som dette: Det er 99.999999999999% sjanse for at det ikke kommer noen endringer på ios 5 til ui'et. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Noen plasser hvor disse tingene er skrevet opp? Nei, ikke enda. Utviklere får tilgang til iOS 5 senere i dag (hvis jeg ikke husker feil) så det kommer vel en mer detaljert liste snart. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 http://www.apple.com/ios/ios5/features.html Forelår at alle leser denne før de spør i denne tråden, ettersom de 10 avdekkede funksjonene er godt beskrevet med bilder. Der er også en video som viser de mer i praksis. Forøvrig så gleder jeg meg veldig ettersom denne oppdateringen adresserer veldig mange irritasjonsmomenter. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Lurer på om jeg skal gidde å leite opp en tåpelig kommentar fra deg for en stund siden. Var noe som dette: Det er 99.999999999999% sjanse for at det ikke kommer noen endringer på ios 5 til ui'et. Widgets?, Live Wallpapers?, Themes?, mulighet til å bestemme selv hvordan du vil ha hjemme skjermen? Hvor er dette? Etter hva jeg ser så er det samme rainbow heaven theme og minimalt med forskjell på UI'et utenom Notification greia. Endret 6. juni 2011 av Runar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Etter hva jeg ser så er det samme rainbow heaven theme og minimalt med forskjell på UI'et utenom Notification greia. Hva må til for at du skal skjønne at vi ikke vil ha så drastiske endringer i UI-et? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Etter hva jeg ser så er det samme rainbow heaven theme og minimalt med forskjell på UI'et utenom Notification greia. Hva må til for at du skal skjønne at vi ikke vil ha så drastiske endringer i UI-et? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Du vet at folk liker forandringer? Hadde jo i bunn og grunn vært helt ok om iOS 5 i det minste hadde hatt mulighet til å skifte på themes. Bare det alene hadde hjulpet en del. Hadde ikke folk likt forandringer så hadde vi vel hatt biler som har sett ut som dette i dag. Folk blir dritt lei det samme år etter år. Dere kan ikke bare sitte å ruge på det samme gamle UI'et bare fordi dere liker slikt det er. OS'et må vidreutvikles og gjøres helt om om iOS skal klare å få mange nye brukere. Hvordan tror dere At Android 3.x kommer til å bli til smartmobiler når dere tenker på hvordan Android 2.3.4 er? Her kommer det til å bli meget store forandringer. Og jeg ser frem til å kunne få det på min Samsung Galaxy S II senere. Dere skal ikke være redd for å få UI forandrnger når det kommer i fra Apple. Fordi dere vet jo så sykt godt at alt med iOS 'IT JUST WORKS' sant? Så lenge det nye funker, så skal det ikke være noe problem. Endret 6. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Folk blir dritt lei det samme år etter år. Dere kan ikke bare sitte å ruge på det samme gamle UI'et bare fordi dere liker slikt det er. OS'et må vidreutvikles og gjøres helt om om iOS skal klare å få mange nye brukere. Hvorfor selges det da flere og flere enheter med iOS? Hvorfor er da iOS større enn Android (ifølge tallene (for USA) de presenterte)? Hvorfor ødelegge noe som fungerer? Operativsystemet kan videreutvikles selv om grensesnittet forblir det «samme». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå