Gå til innhold

Lære Programmering


Anbefalte innlegg

Har hatt et par programmeringsfag tidligere.

Hvor mye må man kunne før man kan bruke dette eller få en jobb innenfor dette?

Føler absolutt ikke at jeg er noen super-programmerer, men synes det er litt moro.

Er ellers veldig dreven i MatLab, da jeg har brukt det veldig mye.

Har allerede en siv.ing grad i elektro/automatisering, men et ganske dårlig snitt da jeg gjorde det dårlig i mattefagene.(Svak C)

Tenker på å kanskje ta en bachelor grad/et par fag i IT da jeg neppe får noen toppjobb innenfor feltet mitt. Men om jeg har sterke programmeringsferdigheter kan jeg finne noe interessant.

 

CV:

It-intro ved NTNU, lærte basic matlab. Fikk B. Veldig enkelt fag.

prosedyre og objektorientert programmering.c++,fikk C.

Algoritmer og datastrukturer,python, fikk C

 

Hva må jeg bygge ut med for å gjøre meg interessant og brukbar i programmering.

Tenker at det vil gi meg mange flere muligheter om jeg kan programmering godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede har en Siv.Ing. grad så er det liten grunn til å ta enda flere fag. Søk heller jobber som du har lyst på. OK, kanskje du ikke får drømmejobben med én gang, og du sliter litt med arbeidsgivere som er veldig opptatt av karakterer. Men så lenge du har formalitetene i orden, dvs har oppnådd en grad, så er dine personlige egenskaper minst like viktige som karakterene. Humør, omgjengelighet og stå-på vilje teller mer enn karakterer i en intervjusituasjon.

 

Jeg har jobbet, og jobber, med mange flinke programmerere som kommer fra ikke-IT-faglig bakgrunn. En av mine kollegaer har hovedfag i fysikk, en annen er landmåler og lærer og en tidligere kollega var siv.ing. bygg.

 

At du fikk dårlig karakter i C++ skal du ikke skamme deg over. Det er et mildt sagt småkøddent språk. Jeg hadde også C++ på universitetet, og kom gjennom med et nødskrik. Det har ikke hindret meg fra å jobbe hovedsakelig som programmerer i 14 år nå.