Gå til innhold

IP-telefon har noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Cisco, som lager disse telefonene, har så vidt meg bekjent ingen IP-telefoner med videotelefoni til under 10 lapper når man medregner lisens og utstyr i tillegg.

Takk, så da tror jeg går for den gamle IPtelefonen der.

Kan jo håpe på det vil komme med ny modell om 3-4 år, men da tror jeg skal høre med Phonzo.

Eller om jeg først kjøper noe så håper jeg iptelefonen holder seg oppdatert en god stund.

Håper noen kan fortelle meg om dere har positive/negative erfaringer.

Eller om det er bare å plugge på nettverket, og ringe fra første oppkobling og alt vil fungere fra dag 1?

Kan noen også si om "IP telefoni" er så rask at jeg kan ringe Iptelefonen fra mobil og høre at jeg snakker samtidig som jeg snakker i mobilen?

Nå vet jeg ikke om fiberlinje ville gjor dette raskere. Men noe forbedring på responstiden på iptelefoni burde det være.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Analog fasttelefon vs digital fasttelefon?

Hva er det som gjør den analog, annet at telefonen ikke har display?

For hvis jeg ikke tar helt feil bruker man vel kobber også på RJ-11.

Angående den andre jeg snakket om:

http://www.mamut.net/kontaktem/5959955.jpg Desvere finnes denne i gamle hus fremdeles, vet ikke om den er nedi 22k

Mot dagen 56k analog linje?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Håper noen kan fortelle meg om dere har positive/negative erfaringer.

Eller om det er bare å plugge på nettverket, og ringe fra første oppkobling og alt vil fungere fra dag 1?

Kan noen også si om "IP telefoni" er så rask at jeg kan ringe Iptelefonen fra mobil og høre at jeg snakker samtidig som jeg snakker i mobilen?

IP-telefoni er avhengig av ei god linje for å fungere skikkelig. I tillegg må routeren du har støtte løsningen du velger. Her må du høre med de forskjellige leverandørene om hva de anbefaler. Normalt sett vil det fungere, men unntak finnes.

Når du for eks har bredbånd fra NextGenTel og så kjøper IP-telefon fra de så vil de tilpasse utstyret slik at dette fungerer out-of-the box.

Nå vet jeg ikke om fiberlinje ville gjor dette raskere. Men noe forbedring på responstiden på iptelefoni burde det være.

Raskest mulig linje med minst mulig tap er alltid best, men det er ikke selvsagt at fiber vil gi bedre lyd enn den du har.

Lenke til kommentar

Desverre har jeg Sony eriksson og LG som mobil.

Dermed hjelper det lite som meg at jeg kan også bruke mobilen.

PC kommer jeg nok å bruke der går nok skype bedre, fordi jeg kan både bruke linux/windows + linux så velger heller det der.

Har dere noen ideer om iptelefoni som funger med Phonzo som dere har erfaringer med?

Samme hvilket merke, bare det er noe som holder fint i 3 år uten å bli utdatert.

Nå tror jeg 100 mbit TP kabel holder her.

Hva med canaldigital 25 mbit linje og Jensen AirLink 59300 trådløs ruter.

Tror dere det burde by på noen problem?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Desvere finnes denne i gamle hus fremdeles, vet ikke om den er nedi 22k

Mot dagen 56k analog linje?

Les dette med teskje: hastigheten har INGENTING å si på analog telefoni! 56k(og 22k, hvorenn du nå fikk det fra) er hastigheter som omtales om overføringshastighet av data. Ikke analog telefoni. Ok?

Analog fasttelefon vs digital fasttelefon?

En analog telefon bruker analoge signaler mens en digital telefon bruker digitale signaler.

Hva er det som gjør den analog, annet at telefonen ikke har display?

For hvis jeg ikke tar helt feil bruker man vel kobber også på RJ-11.

Du har en fantastisk evne til å trekke inn urelevante elementer som kun forvirrer i en diskusjon.

Det er kobber i stort sett alle kabler du har rundt deg. Det gjør ikke kablene om til telefonkabler av den grunn. Se bort i fra dette. Det har ingenting med det du er på jakt etter å gjøre.

Lenke til kommentar

Og slutt å post for så å redigere innlegget ditt umiddelbart etterpå(eller etter ei stund) for å legge til flere elementer. Det gjør det vanskelig å føre en diskusjon.

Skiv innlegget ditt med de punktene du vil ha med.

Post innlegget ditt.

Vent på svar.

Skriv nytt innlegg.

Skal du redigere et innlegg bør det være for å omformulere deg eller rette på skrivefeil.

Lenke til kommentar
Hva med canaldigital 25 mbit linje og Jensen AirLink 59300 trådløs ruter.

Eg kjenner ikke til Jensen routeren du har, men det viktigste når det gjelder linje og IP-telefoni er å se på hvor mye ledig kapasitet du har både ned og opp. Selv om du har 25Mbit ned så kan du allikevel få problemer om du har veldig lav opplastingshastighet.

Sjekk med leverandøren av IP-telefonitjenesten om hva som er anbefalt.

Normalt sett kan de billigste linjene være problematiske om de blir brukt til mye websurfing og lignende i tillegg. Middels linjer er normalt sett ok med mindre det er mange samtidige brukere som bruker linja til andre ting samtidig.

Lenke til kommentar

Nomore: Jeg tror på deg at 25 mbit ned + 2.5 mbit opp.

Er opplasting i miste laget for videosamtale.

Men tror dere andre, jeg tar feil hvis jeg sier å reservere:

2.5 mbit (Opp/ned) er nok? blir ca 312,5 kb/s er jo ikke så veldig mye, men jeg tror lydkvaliten blir brukbar (Bedre en analog fast telefon?)

Hva tror dere? Husk at man fint kan høre samtale i kvalitet 64 kb/s.

Så spørsmålet blir heller hva dere tror her?

Men altså er det mest jeg mest grunnen til vi ha 25 mbit linje, foreldene mine hadde klart seg med 5 mbit. Men jeg syns det er lite.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...