Gå til innhold

Back-up/digitalisering DVD filmer med copyright

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bli VHS og DVD fri. Vil legge alt på HD. Men copyright på DVD hindrer meg. Siden det ikke er snakk om å bryte copyrighten, men å flytte media over på ny lagringsmetode ser jeg ikke noe galt i dette.

Noen som vet hvordan jeg skal få filmer over på harddisk som har copyright?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dvdfab.com/

Dette programmet ripper absolutt alt som er kopibeskyttet. De har tilogmed en gratis løsning som fungerer knirkefritt, den eneste forskjellen på gratisvarianten og den betalbare er at i gratisvarianten så kan du ikke velge bort innhold fra plata som reklame, uinteressante spåkpakker etc.

Men det finnes andre programmer som du kan fjerne slikt med.

Anyway, dvdfab er det eneste programmet som tar alle kopibeskyttelser på markedet og er gratis i tillegg.

Hvis du har mange plater som skal rippes så ville jeg kanskje kjøpt en lisens slik at du kan skreddersy det du vil ta vare på i hver plate.-

Lenke til kommentar

Jeg har rippet hundrevis med titler, gamle og nye og den har alltid klart dem. Noen av de værste drm'ene bruker den dog lang tid på å analysere men den har aldri feilet for meg.

Oki, kanskje bare at den trenger laaaang tid da xD

Setter på ei av platene før jeg legger meg da, og hvis det virker så kan jeg sette på den andre før jeg går på jobb i morgen :-D

Lenke til kommentar

Men som bedrift må du betale noen tusen pr år før du lovlig kan bruke de digitaliserte verkene for avspilling, så helt det samme blir det nok ikke.

Uten lisensen kan du lovlig digitalisere de, men du må da brenne ut isoene igjen før spille de av samt aldri ha mer fysiske kopier enn du eier.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...