Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et år igjen på universitetet, og begynner så smått å se lyset i enden av tunnelen mtp. jobb. Etter to år med Java på UiA tilbyr ikke skolen noe av dette det siste året. Mht. jobb om et års tid, så lurer jeg på hvilken retning jeg burde ta med tanke på programmeringsspråk. Er det noen som er bedre enn andre å velge her? Vet at Java er utbredt og at jeg kan fortsette med dette, men jeg lurer samtidig på om jeg skal vurdere å bevege meg over på C# eller C++.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allsidighet er lurt i seg selv, så at du gjør noe annet enn Java er ikke så dumt. Men så spørs det veldig hvilken type jobb du sikter på da, og hva du har lyst til å gjøre...?!

Vil også poengtere at C# ikke er så veldig langt ifra Java. Joda, det har endel ulikheter, og biblotekene og verktøyene er på noen områder veldig forskjellige. Hvis du er praktisk innstilt, og vil skaffe deg erfaring som er relevant for en utviklerjobb så for all del, go for C# og .net. Men universitetet er jo egentlig ikke laget for å gi deg jobbrelevant erfaring :)

I stedet ville jeg valgt å lære et språk som skiller seg mer fra det du allerede kan. Du kan f.eks. lære deg et dynamisk språk eller et funksjonelt språk. Her har jeg skrevet litt om hvordan programmeringsparadigmer er ulike måter å tenke på. Språk som lærer deg nye måter å tenke på er mer verdt enn språk som bare lærer deg det du allerede kan.

Endret av torbjørn marø
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...