LMH1 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hei, nå vet jeg ikke om jeg får tilhengerne av digital media via digital dekoder å si seg enig i dette. Men er det slik (Etter deres erfaring) ofte erfaringer med (Full HD) (1080P) på digitale nettverket coaks, ikke er god bildekvalitet? Er parabol best? Altså disse er vanlige: Støy på bilde Kornete/ufokusert bilde i perioder Teknisk svikt (Svart skjerm, prøvebilder, ) Er disse feilene ofte eller vanlig på TV signaler sammenlignet med blueray? Hva med WebTV personlig foretrekker jeg webtv fordi garantien når man kjøper tv (Lisens) kan man ikke forvente top blueraykvalitet heletiden. Jeg mistenker produsentene lager sitt eget HD format gjør de det? Nå kan det være at støy på Coakskabel eller noe slik at tvprodusetene ikke følger standarder. Men hva mener dere er årsaken at TV gir dårlig bilde en god bluerayspiller med full HD LED skjerm? Personlig er jeg på utsikt etter: (WebTV løsning med:) NRK, TV2 sumo, TV2 zebra, Tvnorge, Disney og andre tvkanaler i en pakke for webtv i ekte (1080P oppløsning og klarer å gi tapfri lyd/bilde, hva anbefaler proffene her? Endret 6. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Full HD er bare snakk om oppløsningen, så det spiller ingen rolle hva oppløsningen er om bildet har blitt komprimert så kraftig at du føler det er støy/kornete på bildet. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Full HD er bare snakk om oppløsningen, så det spiller ingen rolle hva oppløsningen er om bildet har blitt komprimert så kraftig at du føler det er støy/kornete på bildet. Ok, betyr det å sammenligne full HD TV mot Blueray. Det samme som å sammenligne en pc fra 2011 mot en pc fra år 2000? Altså selv om jeg hadde betalt 100 000 kr for en TV så hadde jeg aldri kunne ersattet min bluerayspiller? Når vi snakker om lydkvalitet og bildekvalitet? Når jeg snakker om 1080P snakker jeg om topp bildekvalitet. Nedskrallering er ikke tilatt. Endret 6. juni 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Tv'en har innebygd effekter som gjør at selv dårlig bilder skal se bra ut. Men selv blue-ray er kraftig komprimert. Jeg kan ikke gi deg noe råd ang hva du skal gjøre men sier ihvertfall at komprimering kan være noe av årsaken til dårlig kvalitet selv ved 1080p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå