Slorik Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg må bytte begge - Bremserør bak begge sider og bremserør foran - Drivstoffrør bak også må byttest Er det noe jeg må tenke på når jeg tar av disse røra. Vil det foreksempel være bremsevæske\drivstoffvæske i rørene når bilen ikkje er på. Hva må jeg gjøre for å hindre at ikkje væske er i rørene når jeg skal bytte dem? Endret 6. juni 2011 av Slorik Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, såklart vil det være det, men det gjør ikke noe om det renner ut for det må det gjøre uansett når du skal skifte de. Husk og rengjør og puss mutterne godt og gjerne varm de opp litt før du prøver å løsne på dem. Lenke til kommentar
Slorik Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Ja, såklart vil det være det, men det gjør ikke noe om det renner ut for det må det gjøre uansett når du skal skifte de. Husk og rengjør og puss mutterne godt og gjerne varm de opp litt før du prøver å løsne på dem. Slik at jeg må tømme heile drivstofftanken for å skifte drivstoffrøret? Drivstoffet vil vell stoppe opp ved dieselpumpa. Vil renne litt diesel. Endret 6. juni 2011 av Slorik Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Det du kan gjøre for å slippe mye søl er å kjøpe noen gummiklemmer fra Biltema. Går mest sannsynlig slange fra tanken før det går over i rør, og her setter du en klemme. For å slippe å tømme ut all bremsevæsken din når du skifter rør, setter du et kosteskaft eller noe på bremsepedalen, slik at den er litt trykt inn. Da vil det bare renne litt med en gang, så slipper du griseriet med at det renner og drypper konstant mens du skifter. Du må lufte bremsesystemet etter rør-skift, så hvis dette er noe du ikke har gjort før ville jeg definitivt anbefalt deg å få med en som kan det, evt levere bilen inn på verksted. Drivstoffrør er det ikke så farlig med, utenom at det kanskje er lurt å skru av og på tenning noen ganger før du kinner starteren, slik at dieselpumpen får pumpet fram drivstoff uten at du trenger å ri på starteren i 15-20 sekunder Endret 6. juni 2011 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå