Archeron Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg skal på ferie til sommeren, med kamera og iPad. En ferietur på nærmere tre uker på Balkan kan komme til å tære på minnekortene mine, og jeg hadde ikke tenkt å ta med harddisk eller laptop. Jeg tenkte å bruke iPaden til grovsortering av bildene og slette søpla (jeg går for "kvantitet gir kvalitet"-metoden, jeg er temmelig amatør), og skulle gjerne hatt en tjeneste for å uploade bildene mine til nett for å slippe å fylle disken på padda. Noen som har noen gode tips for å reise med iPad som verktøy? Det er kanskje først og fremt mangelen på upload/backup som er problemet. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 https://www.dropbox.com/ipad Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har Dropbox, men mener å ha lest at Dropbox endrer på størrelser og kan kødde med informasjonen i raw-filer. Men jeg har ikke testet det, da jeg ikke har kjøpt camera connection kit enda. Har du testet det? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hakke' no' kamera som ta bilder i raw format, du får prøve selv. Eneste jeg fant, var at dropbox ikke har thumbnail-støtte for raw-bilder... Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Kan ikke skjønne at dropox skal gjøre noe av det du sier der. Høres veldig usannsynlig ut! Lenke til kommentar
eirik5a Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg sliter med å få lastet opp bilder i RAW-format i Dropbox. Ingen problemer med å laste opp jpg. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Kan ikke skjønne at dropox skal gjøre noe av det du sier der. Høres veldig usannsynlig ut! Jeg ville heller ikke trodd det, men brukeren Marlies S. klager på dette i denne forum-posten på Dropbox support, nesten nederst. Jeg må nesten teste ut dette, men jeg må kjøpe det sd-adapteret til padda først... Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 dealextreme.com har slike adaptere for en hundrings innkludert frakt til norge: http://s.dealextreme.com/search/ipad+card Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå