Gå til innhold

E3 2011 - Microsofts pressekonferanse


Anbefalte innlegg

Ble lei meg etter Microsoft konferansen. Ingenting å skryte av bare masse casual on rail kinect spill og kinect støtte til 2 spill som er så som så. Håper ME 3 blir bedre enn 2, fordi 2 var jeg dypt skuffet over. Ikke særlig begeistret over Halo annonseringen pga jeg ikke er noen Halo fan. For meg holdt det med 1 og 2 så var Halo over for min del. Venter egentlig bare på Nintendo sin konferanse i morgen.

 

Hah, ja.. Fable railshooter var litt nedtur. Generelt så alt med Kinect forholdsvis labert ut, med unntak av Ryse, som kan ha mulighet for å være artig.

 

Disneyland Kinect? Jeg har sjelden hørt så falsk barneglede som hos de utvalgte skuespillerne :) Og jeg forstår det godt - det så jo fryktelig stusselig ut.

 

Konferansen var stort sett dominert av slike ting. En miks av ting vi vet kommer, som kommer til alle plattformer, og Kinect-saker som for det meste var kjipe, med noen lyspunkter. Litt skuffende, men greit nok for så vidt. Kan ikke forvente å bli imponert hver eneste E3. :!: Halo 4 var i hvertfall en passende avslutning.

 

Enig med det som blir sagt om at Nintendo og Microsoft nærmest bytter plass. Det er sikkert mange som liker Kinect-påfunnene deres, men mange av oss vil bare ha solide, gode spill. Og så lenge spillene de presenterer med Kinect (Gears of War, f.eks.) funker like fint uten Kinect, er vel alle fornøyd. :thumbup: Nintendos problem var jo at de fokuserte på artige, familievennlige spill, mens konsollen deres var teknisk såpass dårlig at den ble litt nedprioritert av utviklere utenfor Nintendo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ser nok Alan Wake: The Journey neste år med en kar på scenen som fekter med hendene og later som han holder en lommelykt i venstre hånd...

Det ryktes at Alan Wake Night Springs er et XBLA-spill, så det hadde egentlig ikke gjort meg noe om det støttet Kinect.

 

Edit: Leif

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Nintendos problem var jo at de fokuserte på artige, familievennlige spill, mens konsollen deres var teknisk såpass dårlig at den ble litt nedprioritert av utviklere utenfor Nintendo.

 

Nintendo fokuserte på alt mulig, men siden det eneste andre utviklere sendte ut på Wii var uberbillige Wii Sports-kopier, så ble hele biblioteket totalt dominert av det, til tross for at Nintendos ressurser i all hovedsak har gått til kjernespill hele generasjonen.

Lenke til kommentar

Nintendos problem var jo at de fokuserte på artige, familievennlige spill, mens konsollen deres var teknisk såpass dårlig at den ble litt nedprioritert av utviklere utenfor Nintendo.

Dette er et veldig godt poeng. Bare multiplatformspillene alene gjør denne konferansen bedre enn Nintendos 08-konferanse. Jeg kan ikke fatte og begripe at enkelte kan finne på å sammenligne de to konferansene.

Lenke til kommentar

Postet dette før konferansen startet, føler det var rimelig passende PiratesOfSiliconConferences.gif

 

Det er da bare naturlig at Microsoft fokuserer på de områdene de skiller seg ut. Om ett spill som f.eks. Mass Effect 3 kommer ut på både Xbox og PS så gjør Microsoft det rett når de fokuserer på hvordan dette spillet er bedre på Xbox enn på PS.

Lenke til kommentar

Dette er et veldig godt poeng. Bare multiplatformspillene alene gjør denne konferansen bedre enn Nintendos 08-konferanse. Jeg kan ikke fatte og begripe at enkelte kan finne på å sammenligne de to konferansene.

 

Jeg husker ikke akkurat alt som ble annonsert på den konferansen, men jeg tipper den var en del dårligere enn denne, av de grunnene du nevner.

Lenke til kommentar

Det er da bare naturlig at Microsoft fokuserer på de områdene de skiller seg ut. Om ett spill som f.eks. Mass Effect 3 kommer ut på både Xbox og PS så gjør Microsoft det rett når de fokuserer på hvordan dette spillet er bedre på Xbox enn på PS.

 

Sant nok, bare synd det ikke er så interessant? Skjønt, det kan jo være sykt heftig for alt jeg vet, har jo ikke forsøkt det enda.

Lenke til kommentar

Vi ser nok Alan Wake: The Journey neste år med en kar på scenen som fekter med hendene og later som han holder en lommelykt i venstre hånd...

Jepp alle spill skal herved være on rail, nå slipper vi å slite oss fram med analog stikka. Spillet kan endelig gjøre alt for oss, og det eneste vi trenger å gjøre er å svinge med armene for å få oss godt trent. Jippy, gaming just got better....not! =P

Lenke til kommentar

Nintendo fokuserte på alt mulig, men siden det eneste andre utviklere sendte ut på Wii var uberbillige Wii Sports-kopier, så ble hele biblioteket totalt dominert av det, til tross for at Nintendos ressurser i all hovedsak har gått til kjernespill hele generasjonen.

 

Til en viss grad er det sant, men hovedvekten ligger på de samme gamle, hyggelige Nintendo-titlene. Man fikk da to problemer. Det mest kritiske var jo at det stort sett bare var Nintendo som produserte kvalitetsspill, med noen få gode unntak. Det resulterte jo i særdeles få gode titler til konsollen, med dertil hørende ventetid på det gode.

 

Konsekvensen av det igjen, var at alle kvalitetsspill stort sett var revamps av det samme vi har sett før. Mangelen på kvalitetsutgivelser for Wii ble ikke bedre av at de gode spillene som kom ut ofte føltes litt som om man hadde sett det før. Noen av de nyeste er jo også nærmest rene remakes. Ikke noe direkte galt med det, men det holder ikke når man ikke har gode 3. parts spill som kan fylle opp med mer variasjon.

 

Microsoft har her fordelen Wii ikke hadde - andre selskaper tar seg bryet med å lage kvalitet til konsollen. Så de kan dra så langt inn i casual kinect-land de bare vil, og fortsatt ha en konsoll som er relevant for alle. :new_woot:

 

Med Café har riktignok Nintendo sjanser til å snu dette.

Lenke til kommentar

Dette er et veldig godt poeng. Bare multiplatformspillene alene gjør denne konferansen bedre enn Nintendos 08-konferanse. Jeg kan ikke fatte og begripe at enkelte kan finne på å sammenligne de to konferansene.

 

Jeg husker ikke akkurat alt som ble annonsert på den konferansen, men jeg tipper den var en del dårligere enn denne, av de grunnene du nevner.

Jeg kan ikke huske så mye jeg heller. Jeg husker bare at Mario Kart Wii var det store høydepunktet.

Lenke til kommentar

 

Til en viss grad er det sant, men hovedvekten ligger på de samme gamle, hyggelige Nintendo-titlene. Man fikk da to problemer. Det mest kritiske var jo at det stort sett bare var Nintendo som produserte kvalitetsspill, med noen få gode unntak. Det resulterte jo i særdeles få gode titler til konsollen, med dertil hørende ventetid på det gode.

 

Konsekvensen av det igjen, var at alle kvalitetsspill stort sett var revamps av det samme vi har sett før. Mangelen på kvalitetsutgivelser for Wii ble ikke bedre av at de gode spillene som kom ut ofte føltes litt som om man hadde sett det før. Noen av de nyeste er jo også nærmest rene remakes. Ikke noe direkte galt med det, men det holder ikke når man ikke har gode 3. parts spill som kan fylle opp med mer variasjon.

 

Jeg er helt enig i dette. Om du ikke liker Nintendo sine egne spill, så var Wii selvsagt en totalt katastrofe. Jeg er imidlertid uenig i at spillene i stor grad var "revamps". Mye av grunnen til at ihvertfall jeg liker de store Nintendo-franchisene, er jo nettopp at de evner å hele tiden forandre seg. Både Mario, Zelda og Metroid er gode eksempler på det. Men selvsagt, om du ikke liker de spillene i utgangspunktet, og er stuck med tredjepartsspill, så hadde Wii veldig lite å stille opp med (dog, det er en del kule litt mer nisjespill der).

Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke huske så mye jeg heller. Jeg husker bare at Mario Kart Wii var det store høydepunktet.

 

Det kom vel ut allerede i mars 2008? Da høres det rart ut om det var på konferansen.

Err... Jeg må ha husket feil. Da kommer jeg ikke på noen høydepunkt fra konferansen. Bortsett fra trommingen til Ravi da.

 

Edit: GTA Chinatown Wars til DS var en stor annonsering. Det skal de ha.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke huske så mye jeg heller. Jeg husker bare at Mario Kart Wii var det store høydepunktet.

 

Det kom vel ut allerede i mars 2008? Da høres det rart ut om det var på konferansen.

 

Jeg orket ikke å se hele, det der er bare flaut. Var Mario Kart Wii der?

 

Frem til denne konferansen hadde egentlig Wii hatt to veldig bra år, både softwaremessig og salgsmessig, men føler mye av hypen døde her dessverre. Uansett, dette handler vel om Microsoft, som, ihvertfall om man skal tro den videoen der, tross alt hadde en betydelig bedre konferanse enn Nintendo 2008.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...